Verslag Klundert - Den Bommel 06 april 2024 Terug

VERSLAG DOOR ROMBOUT VAN REIJN

De Bommelsche "Remontada".

Op een zonnige zaterdagmiddag, 6 april 2024, stond Den Bommel klaar voor een uitdagende ontmoeting met de competitie runner-up Klundert. Ondanks een respectabele 8e positie in het klassement, was het voor Den Bommel essentieel om alert te blijven, aangezien de dreiging van de 10e plaats en daarmee nacompetitie nog steeds in de buurt is.

Het team van Den Bommel beleeft een wisselvallige competitie, met een uitstekende eerste fase gevolgd door een teleurstellende tweede periode. Niettemin zitten ze in een positieve reeks en was het cruciaal om dit momentum vast te houden. De vorige confrontatie tussen beide teams eindigde in een krappe 2-1 overwinning voor Den Bommel, wat tevens het einde markeerde van hun sterke openingsfase. Destijds stond Den Bommel op de 3e plaats, terwijl Klundert op de 7e positie bivakkeerde. Nu waren de rollen omgedraaid, en tegen de nummer 2 leek een positief resultaat een stevige uitdaging te worden.

De wedstrijd vond plaats op het broeierige kunstgrasveld van Klundert, met een levendige sfeeractie van de thuisclub om hun team extra te motiveren. De eerste 15 minuten van de wedstrijd waren een periode van aftasten, waarin Klundert beter omging met de kunstmatige ondergrond. Desondanks kregen de technisch begaafde aanvallers van Den Bommel ook de ruimte om hun talent te tonen. In de 18e minuut leidde het tot een doelpunt uit een kluts, waarbij Klundert de leiding nam met 1-0. Klundert zette door en verdubbelde hun voorsprong in de 31e minuut na een hard schot van buiten de zestien, gevolgd door een rebound die resulteerde in de 2-0. Net voor rust herhaalde zich dit scenario, waardoor Klundert met een comfortabele 3-0 voorsprong de kleedkamers opzocht.

Na de pauze liet Klundert de teugels vieren, wat Den Bommel de kans bood om terug in de wedstrijd te komen. Beide teams kregen kansen, maar het was Den Bommel dat toesloeg. Een vrije trap van Klundert in de 61ste minuut wordt door de keeper van Den Bommel, Sander van Reijn tot hoekschop verwerkt. De hoekschop wordt door hem gevangen waarna hij de bal meteen op Patrick Verolme speelt die de doorgelopen Johnno Bakker vindt die op zijn beurt vervolgens de 3-1 aantekent. Krap 15 seconden na de hervatting door Den Bommel ligt de bal aan de overkant in het net!

Met nog 30 minuten te spelen, bracht Den Bommel verse energie in het spel door Coen Kornet te vervangen door Jelle van Gils en over te schakelen van de 5-3-2 naar een aanvallende 4-3-3 formatie. Deze aanpassing, samen met de vermoeidheid bij Klundert, resulteerde in een grotere druk op het Klundertse doel. In de 81e minuut krult Jelle van Gils de bal prachtig in de verre hoek, waardoor Den Bommel de achterstand verkleind tot 3-2.

Klundert werd verder verzwakt toen de nummer 12 zijn tweede gele kaart ontving na een domme overtreding op Jelle van Gils. Met een man minder werd Klundert teruggedrongen en Den Bommel ging op jacht naar de gelijkmaker.  Aan Bommelsche zijde worden verse krachten ingebracht en wordt Tony Tielemans vervangen door oudgediende Leon Breeman die als extra stormram de Klundertse zestienmeter onveilig gaat maken.

In deze periode moet Sander van Reijn echter nog wel 2 keer ver buiten z'n 16 meter het duel aangaan om een aanval van Klundert te elimineren, wat aangeeft dat Klundert er af en toe nog steeds gevaarlijk door komt. In deze periode verzwikte Max Lokker z'n enkel bij de landing na een acrobatische actie om de bal binnen te houden en moet vervangen worden door Vico van den Boogert.

In de 93ste minuut wordt de bal weer de 16 meter van Klundert ingepompt en valt de bal voor de voeten van Johan Kornet die de bal net niet goed kan raken waardoor deze een prooi wordt voor de keeper van Klundert. Amper een minuut later in de 94ste minuut is het weer raak en komt de snelle Ruben dos Rui Dos Santos Fortes op links goed door, waarna de bal uitstekend teruggelegd wordt op de inkomende Johnno Bakker die door een woud van benen het Klundertse net weet te vinden en de 3-3 laat noteren.

Hoewel Klundert nog een laatste wanhopige aanval lanceerde, slaagde Den Bommel erin stand te houden en een punt te verdienen. Deze 'Remontada' zal ongetwijfeld de boeken ingaan als een van de meest gedenkwaardige momenten van dit seizoen voor Den Bommel.

Met het gelijkspel consolideert Den Bommel zijn positie in het klassement, waarbij ze een punt uitlopen op hun naaste achtervolgers. Voor Den Bommel zaak om de positieve flow vast te houden en niet weer te vervallen in gemakzucht. De volgende wedstrijd is tegen laagvlieger Krabbendijke, maar daar werd eerder van verloren dus dat is geen garantie op succes en tegen laaggeplaatste ploegen heeft Den Bommel het lastig. Den Bommel zal dus dezelfde strijdlust aan de dag moeten leggen als in deze tweede helft tegen Klundert.