Verslag VVC'68 - Den Bommel 16 maart 2024 Terug

Verslag door Rombout van Reijn

Een wedstrijd om snel te vergeten. Wedstrijdverslag: VVC'68 vs. Den Bommel (6-0)

Op zaterdag 16 maart stond de confrontatie met VVC'68 op het programma voor Den Bommel. De heenwedstrijd was in de blessuretijd in het voordeel van Den Bommel beslist, wat VVC'68 zeker niet lekker zat. Ze waren dan ook gebrand op revanche.

Den Bommel begon al met een achterstand vanwege de afwezigheid van een aantal spelers, waaronder Ruben Rui dos Santos en de gebroeders Kornet. Dit dwong de ploeg om een beroep te doen op twee ervaren krachten.

De gemeente had zand op het veld van VVC'68 gestrooid, waardoor het onbespeelbaar was en de wedstrijd moest uitwijken naar het verfoeide kunstgrasveld. Dit speelde VVC'68, dat technisch beter was, duidelijk in de kaart.

Na slechts 4 minuten spelen sloeg het noodlot toe voor Den Bommel toen Wesley Bakker geblesseerd raakte bij een actie. Ondanks pogingen om door te spelen, moest hij al snel vervangen worden door Jelle van Gils.

In de 11e minuut moest Den Bommel de eerste tegentreffer incasseren. Op links werd de gelegenheids linksback Corné op 't Hof uitgespeeld, waarna een voorzet door een speler van VVC'68 met wat geluk via Patrick Verolme werd binnengewerkt.

VVC'68 breidde de voorsprong uit in de 23e minuut toen een overtalsituatie resulteerde in een doelpunt van de linkerspits. Deze kon weglopen uit de rug van zijn directe tegenstander en ongehinderd hard inkoppen waarbij hij zowel de keeper van Den Bommel, Sander van Reijn als Daniek de Roon weet te passeren.

Den Bommel probeerde nog tegenstand te bieden, maar slaagde er niet in om het tij te keren. In de 30ste minuut is er een aanval over links waarbij de bal wordt voorgegeven en de aanvaller van VVC68 ongehinderd vrij voor de goal kan uithalen maar zijn schot wordt door keeper Sander van Reijn gestopt waarmee hij Den Bommel nog even 'in leven' houdt.  VVC'68 scoorde dan toch in de 43e en 45e minuut nog twee keer, wat resulteerde in een ruststand van 4-0.

Direct na de aftrap van de tweede helft vergrootte VVC'68 de voorsprong, hoewel het doelpunt omstreden was vanwege buitenspel, maar werd toch toegekend door de scheidsrechter. De 75 jarige scheidsrechter weet namelijk bijna vanaf de middencirkel waar te nemen dat de speler achter de bal bleef en keurde het doelpunt tot verbazing van iedereen gewoon goed. Het was niet de eerste of de laatste discutabele beslissing deze wedstrijd. Gelukkig waren deze eerlijk verdeeld over de teams maar ze zorgden voor verwarring en irritatie bij de spelers en toeschouwers. Alle respect voor de krasse scheidsrechter maar het lijkt toch echt dat dit niveau voor hem nu te hoog is gegrepen.

Den Bommel probeerde nog iets terug te doen, maar slaagde er niet in om echt gevaarlijk te worden voor het doel van VVC'68. Kansen werden gemist of de aanvallen liepen vast.

In de 95e minuut scoorde VVC'68 nog een keer, over de rechterflank werd de bal weer voorgegeven en kon de speler van VVC68 van dichtbij de hoek uitkiezen en de 6-0 scoren. Een minuut later hoorde de 7-0 ook nog tot de mogelijkheden voor VVC68 maar stuitte dezelfde speler, niet voor de eerste keer deze middag, op de uitkomende keeper van Den Bommel.

Voor Den Bommel was het een wedstrijd om snel te vergeten. Hopelijk kan de ploeg van Dennis van Gils volgende wedstrijd weer rekenen op een complete selectie. De invallers Sven van Dravik en Rowert Klijn leverden nog verdienstelijke bijdragen, maar konden het tij niet keren voor Den Bommel.