Verslag Kogelvangers - Den Bommel 24 februari 2024 Terug

VERSLAG DOOR ROMBOUT VAN REIJN

Verslag van De Kogelvangers - Den Bommel (1-2)

Op zaterdag 24 februari stond er een spannende confrontatie op het programma tussen Kogelvangers en Den Bommel. Beide teams snakten naar een overwinning, maar om verschillende redenen. De Kogelvangers, vastberaden om uit de gevarenzone te komen, hoopten punten te pakken tegen het kwakkelende Den Bommel. Aan de andere kant was Den Bommel vastbesloten om een einde te maken aan hun overwinningloze periode en weer omhoog te kijken op de ranglijst. Het beloofde dus een aantrekkelijke wedstrijd te worden.

De aanloop naar de wedstrijd was niet zonder problemen voor Den Bommel, dat geteisterd werd door blessures en zieken. Toch slaagden ze erin een complete selectie op de been te brengen, een klein wonder op zich. Gelukkig kon Frank Post na een langdurige blessure weer in de basis starten, maar Thomas Engels werd nog vervangen door Max Lokker (die dat weer uitstekend deed) en Coen Kornet was nog niet helemaal fit en begon op de bank.

De eerste helft was rommelig, met kansen aan beide kanten waar beide keepers handelend moesten optreden maar met geen duidelijk overwicht voor één van de teams. Met een 0-0 stand werd de rust ingegaan, het publiek ging er goed voor zitten want het beste moest ongetwijfeld nog gaan komen, veel slechter dan de eerste helft kon bijna niet...

In de tweede helft veranderde het spelbeeld langzaam maar zeker. Den Bommel werd geholpen toen een speler van de Kogelvangers met een oliedomme tweede gele kaart van het veld werd gestuurd. Dit was het moment voor Den Bommel om toe te slaan.

Met tactische wissels kreeg Den Bommel eindelijk grip op de wedstrijd. Vico van den Boogert werd vervangen door Johan Kornet die centraal achterin Patrick Verolme verving die naar het middenveld opschoof waar Corné Op't Hof ruimte maakte door linksback te gaan spelen op de plek van Vico. Hiermee kreeg Den Bommel eindelijk grip op de wedstrijd en werden de Kogelvangers bij de figuurlijke strot gegrepen en teruggedrongen en dat resulteerde al snel in de openingstreffer. Johnno Bakker rondde in de 80ste minuut koelbloedig af na een slimme pass van Ruben Rui dos Santos. De zieke Johnno en leeg gespeelde Wesley Bakker werden hierna vervangen door Coen Kornet en Tony Tieleman waarmee er frisse nieuwe aanvalskrachten werden ingebracht.

Zes minuten later sloeg Tony Tieleman meteen genadeloos toe met een prachtig afstandsschot dat via de onderkant van de lat in het doel belandde. Met een comfortabele voorsprong van 0-2 leek de wedstrijd beslist.

De Kogelvangers gaven echter niet op en pompten de bal in het strafschopgebied van Den Bommel, met succes. Ze slaagden erin om een aansluitingstreffer te maken, maar het was te laat. Den Bommel hield stand en sleepte de drie punten uit het vuur.

Met deze overwinning verdubbelde Den Bommel het puntentotaal in de tweede periode. De volgende wedstrijd belooft ook veel goeds, aangezien ze het opnemen tegen De Jonge Spartaan, die niet in goede doen zijn. Na hun nederlaag tegen DVV'09 zijn die vast gebrand op revanche. Het belooft een leuke pot te worden waarbij Den Bommel weer alles uit de kast zal moeten halen voor een goed resultaat.