Verslag Den Bommel - Prinsenland 03 februari 2024 Terug

Verslag door Rombout van Reijn

Den Bommel - Prinsenland (1-1)

Na het geflatteerde verlies tegen Bruse Boys en het gelijkspel tegen DVV’09 in de doordeweekse wedstrijd, stond Den Bommel voor de uitdaging om tegen Prinsenland weer een goed resultaat neer te zetten. De eerdere ontmoeting in de competitie eindigde in een gelijkspel, wat aangaf dat beide teams aan elkaar gewaagd waren. Die uitslag zou een voorbode blijken te zijn voor deze wedstrijd, maar daarover later meer.

Den Bommel begon het seizoen sterk, maar was geleidelijk afgezakt naar de 9e plaats in de competitie. Vooral de onnodige nederlagen tegen laagvliegers Vrederust en Krabbendijke hadden hun tol geëist. Het was nu cruciaal om de neerwaartse trend om te buigen en voort te bouwen op het gelijkspel tegen DVV09. Maar ook Prinsenland kon de punten goed gebruiken en was niet van plan de punten zomaar aan Den Bommel te gunnen.

Prinsenland liet vanaf het begin van de wedstrijd zien wat hun intenties waren en creëerde al in de eerste minuten gevaar in het zestienmetergebied van Den Bommel. Gelukkig liep het met een sisser af. De wedstrijd ontvouwde zich vervolgens rommelig, gekenmerkt door kleine foutjes, lange ballen en het hobbelige veld. In de laatste minuten van de eerste helft belandde een schot van Johnno op de binnenkant van de paal, maar helaas stuiterde de bal het veld weer in. Bij het controleren van de bal ging vervolgens de nummer 14 van Prinsenland op de hand van Jesper staan. In alle commotie wist Prinsenland gevaarlijk uit te breken maar bleek Daniek op z'n post door met een keurige sliding het gevaar te bedwingen, waarna kort daarna het rustsignaal werd gegeven.

De tweede helft vertoonde geen duidelijke bovenliggende partij en bleef net zo rommelig als de eerste. In de 78ste minuut kopte Wesley een harde corner van Johnno net naast. In de 81ste minuut kwam Prinsenland op voorsprong door een snelle counter na een ongelukkige pass die door de wind werd beïnvloed. Ondanks vlagsignalen van de grensrechter werd het doelpunt goedgekeurd. Den Bommel moest zich herpakken en zette Prinsenland onder druk. Uiteindelijk zorgden de gebroeders Bakker voor de gelijkmaker. Een voorzet van Johnno werd door Wesley knap ingekopt, wat resulteerde in een 1-1 stand.

Op basis van het wedstrijdverloop was een gelijkspel een rechtvaardige uitkomst, hoewel beide teams wellicht op meer hadden gehoopt. De volgende uitdaging voor Den Bommel staat gepland op 17 februari tegen streekgenoot Stellendam, dat één plaats lager staat op de ranglijst.