Verslag Den Bommel - VVC'68 28 oktober 2023 Terug

Door Rombout van Reijn

Op zaterdag 28 oktober stond er een spannende wedstrijd op het programma voor vv Den Bommel, waarbij VVC'68 uit Halsteren op bezoek kwam. De verwachtingen waren hooggespannen, aangezien VVC'68 de tweede plaats in de competitie bekleedde met 12 punten uit 4 gewonnen wedstrijden terwijl Den Bommel met 7 punten uit 4 wedstrijden in de drukke middenmoot stond.

De aftrap door scheidsrechter Opstraat vond plaats om 14.37 uur, en VVC'68 zette Den Bommel meteen onder druk op hun eigen helft. Ondanks deze druk slaagde VVC'68 er niet in echte kansen te creëren. In de vijfde minuut speelde Den Bommel zich voor het eerst onder de druk uit en kwam het in de buurt van het doel van de tegenstander. In de daaropvolgende periode bleef het spel in evenwicht zonder dat een van beide teams de overhand kreeg.

Na de veertiende minuut begon Den Bommel meer grip op het spel van VVC'68 te krijgen en kwam het vaker in de buurt van het doel van de tegenstander. Vier minuten later kreeg VVC'68 echter ook een grote kans, maar Sander van Reijn de keeper van Den Bommel wist het schot tot een hoekschop te verwerken waar verder geen gevaar uit ontstond. Kort daarna stond Johnno Bakker plotseling één-op-één met de keeper van VVC’68, maar hij slaagde er helaas niet in de bal langs de doelman te krijgen.

In de achtentwintigste minuut werd Ruben Rui Dos Santos uiteindelijk de held van Den Bommel toen hij vanaf rechts hard uithaalde en de bal diagonaal in de verre hoek schoot, waardoor Den Bommel de leiding nam met 1-0. Drie minuten later ging een kopbal van diezelfde Ruben voorlangs, gevolgd door een soortgelijke situatie weer twee minuten later.

In de vierendertigste minuut wist VVC'68 gevaarlijk door te breken via de linkerkant, maar de keeper van Den Bommel maakte de voorzet onschadelijk voordat een speler van VVC'68 gevaarlijk kon worden. Kort hierna raakte de keeper van VVC'68 geblesseerd aan zijn rechterknie nadat hij ongelukkig was neergekomen na het vangen van een hoge bal. Na een lange blessurebehandeling besloot hij toch door te spelen, in de wetenschap dat de rust binnenkort zou aanbreken.

In de vijfenveertigste minuut werd een hoge bal door de keeper van Den Bommel gevangen, waarna een speler van VVC'68 de bal uit de handen van de liggende doelman probeerde te schieten. De scheidsrechter gaf de speler hiervoor terecht een gele kaart en floot kort daarna voor de rust.

VVC'68 kwam vol energie uit de kleedkamer na de rust, maar in de zevenenveertigste minuut raakte de keeper van VVC'68 weer geblesseerd. Dit keer moest hij zich definitief laten vervangen door de jonge reservekeeper van VVC'68. Dit leek VVC'68 echter niet te belemmeren, want in de tweeënvijftigste minuut slaagden ze erin de score gelijk te trekken, zij het uit een buitenspel-doelpunt dat werd goedgekeurd.

Een kwartiertje later herhaalde VVC'68 dit kunstje, toen de bal uit een corner via een speler van VVC'68 over de doellijn belandde zonder dat hij besefte dat hij had gescoord. VVC'68 probeerde Den Bommel op afstand te houden van hun jonge doelman door fysiek spel, wat leidde tot gevaarlijke situaties voor het doel van Den Bommel maar die geen doelpunten opleverden.

In de eenentachtigste minuut kreeg Den Bommel een vrije schop aan de rechterkant. De vrije schop van Johnno Bakker werd door Corne op 't Hof hard achter de keeper van VVC'68 gekopt, waardoor de stand weer gelijk was, 2-2.

Den Bommel wisselde aanvallend door een aanvaller in te brengen voor een middenvelder en Tony Tieleman werd vervangen door Coen Kornet.

In de negentigste minuut wist Johnno Bakker zijn broer Wesley te vinden in het strafschopgebied van VVC'68. Wesley scoorde beheerst de winnende treffer, waarna scheidsrechter Opstraat na acht minuten blessuretijd voor het einde van de wedstrijd floot en Den Bommel de 3 punten kon bijschrijven.

Door deze overwinning vindt Den Bommel zich plotseling terug op de 4e plaats in de competitie met 10 punten uit 5 wedstrijden achter De Jonge Spartaan, VVC’68 dat op 12 punten en de 2e plaats blijft staan en Halsteren dat een beter doelsaldo heeft.

Opstelling: Sander van Reijn, Thomas Engels, Patrick Verolme, Daniek de Roon, Vico vd Boogert, Corné op 't Hof, Jesper vd Hoek, Tony Tieleman (80 Coen Kornet), Wesley Bakker, Johnno Bakker, Ruben Rui dos Santos