Verslag Den Bommel - Kogelvangers 30 september 2023 Terug

Verslag door Rombout van Reijn.

Deze zaterdag stond de thuiswedstrijd tegen de Kogelvangers uit Willemstad op het programma en dat beloofde een doelpuntrijke wedstrijd te worden. Eerdere wedstrijden tussen beide ploegen leverden altijd veel doelpunten op. Zo waren de wedstrijden voor Den Bommel tegen de Kogelvangers in de voorgaande competitie geëindigd in 3-3 thuis en 6-3 uit. Dat beloofde wat en de talrijke toeschouwers op sportpark “De Kruus” zouden ook deze keer niet teleurgesteld worden.

Even na 14.30 uur gaf scheidsrechter Colle het startsein waarna de ploegen elkaar aftasten en het spel over en weer golfde. Bij de eerste echte kans voor Den Bommel over links via, de van zijn huwelijksfeest teruggekeerde, Johnno Bakker werd het meteen gevaarlijk. Johnno ging op snelheid richting het doel van de tegenpartij en gaf een scherpe voorzet, maar Ruben Dos Santos kon net niet genoeg zijn hoofd tegen de bal krijgen.

Twee minuten later werd Coen Kornet vrij voor de keeper gezet maar deze laatste wist met kunst en vliegwerk te redden.

Het spel golfde heen en weer en geen van beide ploegen wist zijn stempel echt op het spel te drukken en beide wisselden periodes met overwicht af met mindere periodes. In de 37e minuut was er een herhaling van de eerste aanval van Den Bommel maar ook deze keer kon Ruben net niet voldoende zijn hoofd tegen de bal krijgen. Een minuut later was er verwarring in de verdediging van Den Bommel die dacht dat een bal uit zou gaan maar deze bleef binnen en de speler van de Kogelvangers wist in het zestienmetergebied van Den Bommel nr 4 van de Kogelvangers aan te spelen die de bal verkeerd raakte maar deze wel onder keeper Sander van Reijn van Den Bommel in het doel zag belanden. Den Bommel was hierdoor van slag maar wist de score vast te houden tot de rust.

Den Bommel kwam goed uit de kleedkamer en het eerste gevaar werd weer door hen gesticht en weer via Johnno die een hoge bal meteen op de pantoffel nam maar zijn inzet over het doel zag vliegen. De toon was wederom gezet maar Den Bommel had nog een tegendoelpunt nodig voordat het echt z'n tanden zou laten zien. Dat tegendoelpunt kwam via een vloeiende counter van de Kogelvangers op links in de 67ste minuut waarbij de bal strak werd voorgegeven en de nummer 4 van De Kogelvangers zijn tweede goal van de dag kon bijschrijven.

Kort hierna was het echter Den Bommel dat in de 73ste minuut gevaar stichtte via Johnno, die in het 16 meter gebied onreglementair werd gestopt door de uitkomende keeper van de Kogelvangers. De scheidsrechter floot voor een strafschop die door Patrick Verolme onhoudbaar werd binnen geschoten en die Den Bommel de aansluitingstreffer opleverde.

Het spel golfde nog steeds heen en weer, beide keepers moesten regelmatig handelend optreden en een bovenliggende partij was er niet echt. Dit veranderde in de 83ste minuut toen weer Johnno dit keer op rechts de bal kreeg en met een afstandsschot keeper Moerman van de Kogelvangers wist te verschalken en Den Bommel de 2-2 schonk.

Hiermee was de stand weer gelijk met nog ongeveer 10 minuten op de klok. Beide ploegen stroopten de mouwen op maar aan beide kanten sloeg ook de vermoeidheid toe, wat leidde tot fouten en dus kansen aan beide kanten. Nadat één van de kansen van de Kogelvangers onschadelijk was gemaakt, kreeg nr. 8 van hen zijn tweede gele kaart voor het blokkeren van de uittrap van de keeper van Den Bommel en moesten de Kogelvangers het restant van de wedstrijd met 10 man uitspelen.

Kort hierna werd Ruben de diepte ingestuurd en door de doelpuntenmaker van de Kogelvangers in het strafschopgebied onderuit gehaald.

Wederom kreeg Den Bommel een strafschop en wederom liet Patrick de keeper van de Kogelvangers kansloos met een hard en hoog schot en had Den Bommel de 0-2 achterstand omgebogen tot een 3-2 voorsprong met nog enkele minuten op de klok.

Het restant werd uitgespeeld zoals de hele wedstrijd met een op en neer golvend spel maar zonder verdere doelpunten, waarna de uitstekend leidende scheidsrechter Colle de wedstrijd afblies en Den Bommel 3 punten kon bijschrijven.