Verslag Nieuwenhoorn 1 - Den Bommel 1 07 februari 2015 Terug

In de lastige uitwedstrijd tegen Nieuwenhoorn is Den Bommel er in geslaagd de drie punten mee naar huis te nemen. De thuisclub was op het kunstgrasveld in het voordeel maar Den Bommel liet zien dat op basis van inzet ook een wedstrijd gewonnen kon worden. Nieuwenhoorn mocht dan wel meer balbezit hebben gehad maar wat het aantal kansen betrof was het Den Bommel dat de meeste wist te creëren.

In het begin was het even aftasten maar na zo’n 10 min kwam de wedstrijd los. De eerste mogelijkheid was voor Den Bommel maar het vizier stond nog niet op scherp, een corner bij de 2e paal wed door Joey Bahnert in een kansrijke positie met links over het doel geschoten. Bij de daarop volgende aanval van de thuisclub zag een aanvaller doelman Bins iets te ver voor zijn doel staan maar het schot ging over de lat. Den Bommel zocht waar mogelijk de aanval en in de 25e min leverde dit succes op, Patrick Verolme ging alleen op doel af maar werd op het laatste moment vanachter aan het shirt vast gegrepen. De daarop toegekende strafschop werd door Wesley Bakker keurig binnengeschoten, 0-1. In de 35e min had Den Bommel de score kunnen verdubbelen maar de doelman wist deze keer het gevaar onschadelijk te maken. Vijf min later kwam de gelijkmaker op het scorebord, een corner werd door doelman Bins verkeerd geraakt en de bal verdween in het net. Den Bommel was even van slag en daar profiteerde de thuisclub goed van, 2 min later een verre bal bij de 2e paal, deze werd goed teruggelegd en werd in de verre hoek binnen geschoten, 2-1.
In de 60e min had Den Bommel pech toen een lob van Wouter Bakelaar op de lat belandde. Nieuwenhoorn werd alleen maar via corners en vrije trappen gevaarlijk. In de 75e min belandde een vrije trap op buitenkant paal. Vijf min later gaf Raoul Verolme een diepe bal op Robin den Engelsman, schuin voor het doel aangekomen zette Robin zijn schoen tegen de bal en het schot ging diagonaal het doel in, 2-2. Den Bommel ging daarna voor de volle winst en in de 83e min mocht Wesley Bakker aan de zijkant een vrije trap nemen, zijn schot werd door een verdediger aangeraakt waardoor de doelman op het verkeerde been stond, 2-3. Vlak voor het eindsignaal werd het bijna nog 2-4 maar de inzet van Patrick Verolme kwam tegen de binnenkant paal en de bal bleef daarna op de doellijn liggen zodat een verdediger redding kon brengen.

Kaarten: Joey Bahnert, Frank Post, Wouter Bakelaar

Opstelling: Ti Jey Bins, Joey Bahnert, Raoul Verolme, Leon Breeman, Ruud Maliepaard, Robin den Engelsman, Michel v St Annaland (75 Leon v Bergen), Patrick Verolme, Frank Post, Wesley Bakker, Wouter Bakelaar (89 Jesper vd Hoek)

Voor foto's klik hier.