Verslag Alliance - Den Bommel 14 oktober 2023 Terug

Door Rombout van Reijn

Afgelopen zaterdag 14 oktober 2023 stond voor voetbalvereniging Den Bommel de uitwedstrijd tegen de onbekende Roosendaalse sportclub Alliance op het programma. Alliance had zich via de nacompetitie van de 4e klasse een toegangsbewijs tot de 3e klasse weten te bemachtigen en was Den Bommel nog niet eerder in competitieverband tegengekomen. De Roosendalers waren de competitie moeizaam begonnen en bungelden met nul punten uit 3 wedstrijden onderaan de ranglijst. Voor Alliance zaak om punten te pakken en voor Den Bommel zaak om tegen een dergelijke tegenstander een resultaat neer te zetten.

In een matig duel toonden beide teams hun vastberadenheid en waren het de jonge Bommelse wissels die uiteindelijk het verschil maakten. De wedstrijd begon met een vroege tegenslag voor Den Bommel toen de snelle linksbuiten van Alliance in de 14e minuut de achterkant van het net vond. De situatie weerspiegelde de vorige wedstrijd van Den Bommel tegen De Jonge Spartaan, waar ze ook al vroeg met een achterstand werden geconfronteerd.

Den Bommel was echter niet uit het veld geslagen, lanceerde meerdere aanvallen en had een licht veldoverwicht. In de 26e minuut schoten ze op het Alliance-doel maar het schot werd vakkundig gekeerd door de doelman. Even later, in de 28e minuut, kreeg Johnno Bakker een één-op-één kans, maar de Alliance-keeper wist de bal nog licht te raken waardoor de snelheid er uit ging en deze voor de doellijn kon worden weggeschoten.

De 34e minuut bracht een gevaarlijke situatie voor het doel van Den Bommel waar Daniek de Roon resoluut ingreep en de situatie onschadelijk maakte. De hoekschop die daarop volgde, werd gevangen door de keeper van Den Bommel.

Alliance had zijn momenten, een voorzet van links in de 37e minuut werd door iedereen ternauwernood gemist en in de 44e minuut ging een vrije trap voor Alliance op een gevaarlijke positie voor het doel van Den Bommel hoog over de lat.

De tweede helft was kwalitatief iets beter dan de eerste maar geweldig was het allemaal nog niet, wel onderhoudend en spannend. De aanvallen van Alliance liepen stuk op de verdediging van Den Bommel waar de jonge Daniek de Roon en de ervaren Patrick Verolme een prima wedstrijd speelden.

In de 79e minuut vond Den Bommel de gelijkmaker toen de net ingevallen nummer 14 Lars Vervloet een voorzet gaf op de tevens ingevallen nummer 12 Tony Tieleman, die de bal rustig in het net schoof en er 1-1 van maakte.

De supporters gingen nog even goed zitten voor de laatste 10 minuten en in de 81e minuut gooide Ruben Rui dos Santos van ouds de heupen weer eens los en de samba er uit, waarna de tegenstander hem alleen met een overtreding kon stoppen. De vrije trap van Johnno verdween dit keer in de handen van de keeper.

Terwijl de klok verder tikte, viel er in de 85e minuut een hoekschop voor de voeten van dezelfde Johnno, hij gaf de bal aan Tony die opnieuw wist te scoren, waardoor Den Bommel op voorsprong kwam met 1-2.

De wedstrijd bleef spannend tot het einde, waarbij Alliance aandrong op de gelijkmaker. Doelman Sander van Reijn van Den Bommel wist in de 94e minuut met een redding de voorsprong vast te houden. De wedstrijd werd afgesloten met een Alliance-corner die naast werd gekopt waarna Den Bommel zich verzekerde van de overwinning.

Ondanks enkele close calls kwam Den Bommel als overwinnaar uit de bus met een eindstand van 1-2. Het goed invallen van de jonge wissels en het teamwerk van het team zorgde uiteindelijk voor het resultaat en een spannende wedstrijd voor zowel spelers als supporters.

Opstelling: Sander van Reijn, Thomas Engels (Vico vd Boogert), Patrick Verolme, Daniek de Roon (Rowen Klijn), Corne op 't Hof, Jesper vd Hoek, Max Lokker (Lars Vervloet), Coen Kornet (Tony Tieleman), Johnno Bakker, Wesley Bakker (Sven v Dravik), Ruben Ruis dos Santos