Verslag Krabbendijke - Den Bommel 06 december 2014 Terug

Krabbendijke - Den Bommel 4-4 (2-3)
Den Bommel heeft het zich in Krabbendijke onnodig moeilijk gemaakt. Na een half uur spelen was de stand 0-3 en dacht Den Bommel dat het een gemakkelijke middag zou worden. Nadat de thuisclub in de 35e en 36e min de stand weer hadden teruggebracht tot 2-3 kreeg Den Bommel het steeds lastiger. De achterstand werd in de 2e helft door Krabbebendijke zelfs omgebogen naar een voorsprong en zag het er even naar uit dat Den Bommel zelfs met lege handen huiswaarts zou keren maar gelukkig wist Patrick Verolme in de laatste minuut de gelijkmaker te scoren.

Het was Krabbendijke dat in de 5e min als eerste gevaarlijk werd maar het schot ging naast. Den Bommel nam daarna het initiatief over en 2 min later resulteerde dit in de 0-1.Na een schitterende combinatie over diverse schijven was het Patrick Verolme die de bal tegen het net schoot. Krabbendijke bleef gevaarlijk met snelle uitvallen en de verdediging hadden de handen vol. In de 26e min was het wederom Den Bommel die het net vond. Na weer een goede combinatie door het midden wist Patrick Verolme zijn 2e doelpunt van de middag te scoren. Enkele min later werd het zelfs 0-3 toen Wesley Bakker goed oplette en een bal uit de rebound binnen kopte. Den Bommel dacht daarna er iets te gemakkelijk over en dit gaf de thuisclub de mogelijkheid dichterbij te komen. In de 35e min werd een vrije trap direct binnen geschoten en in de 37e min was er zelfs de 2-3 na een te zachte terugspeelbal van Joey Bahnert. Vlak voor rust had Raoul Verolme de marge weer op twee kunnen brengen maar zijn kopbal, na een voorzet van Robin den Engelsman, ging langs de verkeerde kant van de paal.
Direct na rust probeerde Krabbendijke de gelijkmaker te forceren en in de 54e min had men ook resultaat. Een aanvaller passeerde 3 verdedigers en zijn voorzet werd keurig binnen getikt. De thuisclub ging nu ook op zoek naar een voorsprong en Den Bommel moest steeds verder achteruit. In de 77e min was het zover, een bekeken schot ging via de binnenkant paal tegen het net, 4-3. Den Bommel moest nu alle zeilen bijzetten om niet met lege handen huiswaarts te keren. De thuisclub verdedigde met “hart en ziel” de voorsprong en het leek erop dat men de zege over de streep kon halen maar in de laatste min dacht Patrick Verolme hier anders over en kopte hij, na een voorzet van Wesley Bakker, de 4-4 binnen.

Kaarten: Leon Breeman

Opstelling: Ti Jey Bins, Joey Bahnert, Raoul Verolme, Leon Breeman, Ruud Maliepaard (20 Leon v Bergen), Robin den Engelsman (75 Jos Maliepaard), Frank Post, Patrick Verolme, Ricardo Olierook (45 Johan Kornet), Wesley Bakker, Wouter Bakelaar

Voor foto's klik hier

Meer foto's (Richard vd Wetering) klik hier