Verslag Duiveland 1 - Den Bommel 1 22 november 2014 Terug

Duiveland - Den Bommel 2-3 (1-0)
In de lastige uitwedstrijd tegen Duiveland heeft Den Bommel een verdiende overwinning behaald en zodoende 3 punten aan het totaal kunnen toevoegen.

Het was de thuisclub die het eerst gevaarlijk werd, in de 9e min kreeg een aanvaller de ruimte op uit te halen maar zijn schot ging rakelings over de kruising. Enkele minuten later kwam de 1-0 er toch, uit een corner werd de bal doorgekopt en bij de 2e paal binnen getikt. Den Bommel liet zich niet van de wijs brengen en trok het spel naar zich toe. Het kwam regelmatig in de buurt van het doel van Duiveland maar kon de “trekker” nog niet overhalen. In de 28e min was het bijna wel zover maar het snoeiharde schot van Wouter Bakelaar spatte tegen de kruising. Er kwam voor de rust geen verandering meer in de score.
In de tweede helft ging Den Bommel opnieuw op zoek naar doelpunten. In de 58e was er een goede kans voor de ingevallen Johnno Bakker maar zijn lob ging net over. Vier min later werd het toch 1-1 door Patrick Verolme die een corner van Robin Noteboom goed binnen kopte. Nog geen min later was het wederom Patrick Verolme die de 1-2 leek te gaan scoren maar net op het moment dat hij de bal binnen wilde schieten werd hij aangetikt en kon de scheidsrechter niets anders doen dan naar de 11mtr wijzen. Wesley Bakker schoot beheerst Den Bommel op voorsprong, 1-2. Ook de 1-3, in de 75e min, door Wesley Bakker kwam uit een strafschop. Deze keer werd Wesley Bakker onreglementair onderuit gehaald. Duiveland probeerde daarna met een offensief nog iets aan de stand te veranderen. In de 81e min zag de scheidsrechter in een sliding van Patrick Verolme een overtreding en wees wederom naar de 11mtr stip. Ook deze strafschop werd benut en kwam de stand op 2-3. Den Bommel bleef daarna gedisciplineerd spelen en hield de verdediging op slot.

Kaart: Patrick Verolme

Opstelling: Ti Jey Bins, Joey Bahnert, Raoul Verolme, Leon Breeman, Ruud Maliepaard, Robin Notenboom, Frank Post, Michel v St Annaland, Wouter Bakelaar, Patrick Verolme, Wesley Bakker

Wissels: Johnno Bakker 45e voor Wouter Bakelaar, Robin den Engelsman, Marius Hobbel, Sonny Kievit

Voor foto's klik hier