Den Bommel - Botlek 11 mei 2019 Terug

Den Bommel blijft in derde klasse na overwinning op Botlek.

Botlek kon tegen Den Bommel de laatste strohalm pakken om degradatie te voorkomen en kwam in de eerste helft op een 0-2 voorsprong. Met een krachttoer boog Den Bommel de achterstand om in een 3-2 overwinning waardoor Botlek nacompetitie voetbal moet gaan spelen en Den Bommel zeker is van competitievoetbal in de derde klasse.

Op een zonovergoten de Kruus begon Den Bommel met de wind mee goed aan de wedstrijd. Er werden weinig kansen weggegeven en zelf werden er goede kansen gecreëerd. Echter waren de schoten van een meter of 20 niet zuiver genoeg waardoor de keeper van Botlek niet in actie hoefde te komen. Na 25 minuten moest Joey Bahnert helaas het veld verlaten met een enkelblessure, een flinke domper op zijn afscheidswedstrijd. Met Jordan Braafhart als vervanger kwam Den Bommel ongelukkig op achterstand. Een makkelijk gegeven penalty na een vermeende handsbal van Jesper van den Hoek werd net goed genoeg ingeschoten om Rick Postema de baas te zijn. 0-1. Niet veel later keek Den Bommel tegen een grotere achterstand aan, een diepe bal werd door de spits breed gespeeld op het zestienmeter gebied. De speler van Botlek kreeg te veel ruimte, speelde zich vrij en verschalkte keeper Postema met een feilloze lob, 0-2. Het leek eruit te zien dat Botlek de laatste strohalm zou gaan grijpen, maar Den Bommel begreep dat er meer inzet nodig was en dit resulteerde nog voor rust in de 1-2 door Johnno Bakker. Na goed doorzetten op een lange bal kon hij vrij voor de keeper binnenschieten.

Den Bommel wist wat het te doen stond na de rust en drukte flink aan. Dit resulteerde in een aantal kansen die niet werden verzilverd. In minuut 70 soleerde Johnno Bakker door de verdediging van Botlek en werd hij net voor het zestienmetergebied gevloerd door de laatste man. De scheidsrechter besloot de verdedigende actie met geel te bestraffen, waar mogelijk een rode kaart niet had misstaan voor het vloeren van een doorgebroken speler. De vrije trap werd door de keeper verwerkt, maar niet goed genoeg om binnen geschoten te worden door de meegekomen Jordi Buijs, 2-2. Met deze stand zou Den Bommel al zeker zijn van lijfsbehoud, maar elke tegengoal zou Botlek weer hoop geven. Na een lange bal werd de voorzet goed doorgespeeld door Ruben Dos Santos op de inlopende Frank Post. De bal kwam op de hand van een verdediger maar Frank kon de actie nog afmaken. Zijn inzet werd echter onschadelijk gemaakt door de doelman, waarna de scheidsrechter alsnog besloot de bal op de stip te leggen. Het cadeautje werd door Patrick Verolme uitgepakt en hierdoor stond er een veilige marge op het bord, 3-2. In de resterende tijd zette Botlek aan, maar Den Bommel hield makkelijk stand en had middels Wesley Bakker de score nog verder uit kunnen breiden.

Na het laatste fluitsignaal was de ontlading groot en wist Den Bommel dat het nog een jaar in de derde klasse kan spelen. Mogelijk dat er een last van de spelers af is gevallen waardoor er in de resterende twee wedstrijden vrijuit kan worden gevoetbald.

Opstelling: Rick Postema, Joey Bahnerth (25 Jordan Braafhart), Patrick Verolme, Staefan Klink, Jordy Buijs, Mees Vroege (65 Joris Buijs), Frank Post, Jesper vd Hoek, Johnno Bakker, Wesley Bakker, Ruben Rui dos Santos Fortes

Voor foto's van de wedstrijd klik hier.