Rozenburg-Den Bommel 20 april 2019 Terug

Den Bommel verliest terecht van Rozenburg.

In de uitwedstrijd tegen Rozenburg heeft Den Bommel een terechte nederlaag geleden. Na een gelijk opgaande eerste helft nam Rozenburg in de tweede afstand door kort na rust twee keer te scoren om later in de wedstrijd de eindtand op 3-0 te brengen.
Onder bijna zomerse temperaturen werd er om 14.30 afgetrapt en opende er zich een eerste helft waar beide ploegen amper voor elkaar onder deden. Den Bommel kreeg de grootste kansen, maar enkele goede mogelijkheden werden onbenut gelaten. Het lijkt een terugkerend verhaal te worden waar Den Bommel goede kansen krijgt, want de uitvallen die worden geplaatst blijven levensgevaarlijk, maar scoren gaat de laatste tijd wat moeizamer. Hierdoor werd de eerste helft afgesloten met een 0-0 gelijke stand.

Na de rust duurde het niet lang voordat de thuisploeg op 1-0 kwam. Een zeer zuiver afstandsschot was Rick Postema te machtig. Niet veel later werd een vrije trap tegen de scheidsrechter aan geschoten en vanuit de counter kwam Rozenburg op 2-0 voorsprong. Een grote domper voor VVDB, maar de aanval bleef veelvuldig gezocht worden. Echter bleek de keeper van Rozenburg de grootste sta in de weg, want zelfs 100% doelpunten werden door hem uit het doel geranseld. Hierdoor bleef de marge van 2 op het bord staan, welke nog werd uitgebreid naar drie. Na balverlies op het middenveld werd de snelle buitenspeler vrijgespeeld en zijn voorzet kon worden binnengelopen door de meegelopen middenvelder van Rozenburg. Dat de bal door Stefan Klink werd aangeraakt zorgde ervoor dat keeper Postema helemaal kansloos was. Toch kreeg Den Bommel na deze 3-0 nog grote kansen maar het mocht vandaag niet lukken. Hierdoor werd er terecht verloren van Rozenburg.

De komende tijd heeft Den Bommel even rust waardoor de krachten kunnen worden opgeladen en het vizier weer scherp gesteld kan worden. De volgende wedstrijd is thuis tegen Botlek. Een overwinning betekend dat Den Bommel zich zal handhaven in de derde klasse.

Opstelling: Rick Postema, Jordan Braafhart, Patrick Verolme, Stefan Klink (65 Leon Breeman), Joey Bahnerth (75 Thomas Engels), Joris Buijs, Jesper vd Hoek (60 Jordy Buijs), Mees Vroege, Johnno Bakker, Wesley Bakker, Ruben Rui dos Santos