Rhoon - Den Bommel 02 februari 2019 Terug

Den Bommel vergeet zichzelf te belonen.

In de uitwedstrijd tegen Rhoon heeft Den Bommel nagelaten om na een goede tweede helft de punten mee naar de Kruus te nemen. Op sportcomplex de Omloop werd met 2-1 verloren.

Beide ploegen begonnen afwachtend aan de wedstrijd. De achterhoedes werden nauwelijks onder druk gezet en sporadisch werd er een degelijke aanval opgezet. De eerste helft was Rhoon de bovenliggende ploeg. Dit resulteerde tot een aantal mogelijkheden van afstand die of richting misten of onschadelijk werden gemaakt door de op het veld teruggekeerde Rick Postema. Een moment van onoplettendheid leek voor de 1-0 te zorgen, toen de vrijstaande spits binnen kon koppen. Het doelpunt werd afgekeurd voor buitenspel.

Den Bommel kwam duidelijk beter uit de kleedkamer dan Rhoon en had eigenlijk weinig te duchten. De verdediging en het middenveld hadden de controle over de wedstrijd en de drie voorwaartsen speelden bij tijd en wijle de verdediging van Rhoon aan flarden. Uit een van deze goede aanvallen ontstond de 0-1. Op het middenveld veroverde Frank Post de bal en speelde deze in op Johnny Bakker, die vervolgens Ruben Dos Santos diep stuurde. Na een mooie actie kreeg deze de bal terug bij Johnno die de keeper kansloos liet.

Na de 0-1 bleef Den Bommel makkelijk overeind en leek het op weg om uit te lopen naar 0-2. Jesper van den Hoek werd na goed doorzetten voor de keeper gezet, maar zijn schot miste helaas richting. Toch bleef Den Bommel met lege handen achter, na een makkelijk gegeven vrije trap werd deze middels een overtreding zeer knap binnengekopt. Waar de leidsman toch goed zicht op de situatie had besloot hij de goal goed te keuren. Een grote domper, die 2 minuten later nog verder werd vergroot. Na een overtreding rand 16 werd de toegekende vrije trap onberispelijk achter Rick Postema geschoten, 2-1.

Den Bommel bleef op zoek gaan naar de gelijkmaker, maar de keeper van Rhoon bleek een sta in de weg op een poging van Johnno Bakker en op een vrije trap ingeschoten door Wesley Bakker.

Waar de wedstrijd eerder een gelijkspel dan een nederlaag voor Den Bommel had verdiend bleek echter dat de pech niet helemaal op is. Volgende week thuis tegen Pernis dient de draad weer opgepakt te worden.

Opstelling:Rick Postema, Jordan Braafhart, Patrick Verolme, Stefan Klink, Joris Buijs(78 Ruud Maliepaard), Leon Breeman, Frank Post (75 Wesley Bakker), Mees Vroege, Johnno Bakker, Jesper vd Hoek (83 Hans Kornet), Ruben Rui dos Santos