Arnemuiden - Den Bommel 14 april 2018 Terug

Met veel strijd is het DB gelukt om in de uitwedstrijd tegen Arnemuiden 3 pnt mee naar huis te nemen. DB begon sterk aan de wedstrijd en zocht veelvuldig de aanval maar verder dan wat doelpogingen kwam het nog niet. In de 33e min dreigde Johnno Bakker alleen op doel af te gaan maar werd vastgepakt. Gele kaart en een vrije trap op zo'n 20 mtr van het doel. Wesley Bakker schoot de vrije trap goed in, de doelman wist de bal te keren maar Leon Breeman was er snel bij om de bal alsnog tegen het net te schieten, 0-1. Arnemuiden probeerde de bakens wat te verzetten en zocht regelmatig de aanval. Vlak voor rust had dit bijna succes maar doelman Hanenberg wist met een goede reflex de gelijkmaker te voorkomen. De 2e helft begon DB weer sterk maar moest al snel de verdedigende linies opzoeken omdat de thuisclub het spel in handen nam. De druk werd steeds groter maar Arnemuiden kon nog geen gaatje vinden. In de 70e min kreeg DB de mogelijkheid de score te verdubbelen maar de doelman kon erger voorkomen. Vlak daarna leek Arnemuiden dan eindelijk te scoren maar het schot werd door Jordy Hanenberg met de vingertoppen tot corner verwerkt. Vlak voor het einde soleerde Wesley Bakker nog door de verdediging, schoot de bal langs de uitlopende doelman maar de bal ging net naast. Na 4 min in blessuretijd vind de goed leidende scheidsrechter het genoeg en waren de 3 pnt binnen.

Opstelling: Jordy Hanenberg, Joey Bahnerth (55 Bryan Bouwens), Patrick Verolme, Leon Breeman, Ruud Maliepaard, Jordi Buijs, Mees Vroege, Jesper vd Hoek (30 Hans Kornet), Wesley Bakker, Johnno Bakker (75 Joris Buijs), Ruben Rui dos Santos

Voor foto's van de wedstrijd klik hier