Prinsenland-Den Bommel 24 september 2017 Terug

Omdat de renovatie van het eerste veld nog niet helemaal klaar is moest de thuiswedstrijd tegen Prinsenland in Dinteloord worden gespeeld. Het werd een matige wedstrijd van beide kanten.
In het begin was het nog wat aftasten maar na zo’n 10 min was het Den Bommel dat als eerste een speldenprik uitdeelde. Wesley Bakker ging over links goed door en zijn voorzet vanaf de achterlijn kon door Ruben Rui dos Santos net niet worden binnen getikt. Daarna golfde het spel wat op en neer tot in de 38e min, een vrije trap werd door Den Bommel snel genomen, Joris Buijs bedacht zich geen moment en haalde hard uit richting het doel. De doelman kreeg de bal niet direct onder controle en Ruben Rui dos Santos was er als de kippen bij om het eerste doelpunt binnen te tikken. De ruststand was 1-0 in het voordeel van Den Bommel.
Na de rust was het Prinsenland dat zich steeds meer liet gelden en doelman Kievit moest enkele keren handelend optreden. In de 55e min kreeg Den Bommel opnieuw een mogelijkheid tot scoren maar de bal werd tot 2x van de doellijn gered door een verdediger. In de 58e min kreeg Prinsenland loon naar werken en wist men de 1-1 op het scorebord te zetten. Dit smaakte naar meer en Den Bommel moest steeds verder achteruit. In de score kwam geen verandering meer en gezien het wedstrijdverloop was het gelijkspel een goede weergave van de verhoudingen.

Opstelling:
Sonny Kievit, Jordy Buijs, Patrick Verolme, Leon Breeman, Joey Bahnert, Ruud Maliepaard, Jesper vd Hoek (55 Hans Kornet), Bryan Bouwens(80 Johan Kornet), Joris Buijs, Wesley Bakker, Ruben Rui dos Santos