Den Bommel - De Meeuwen 08 april 2017 Terug

Den Bommel speelde vandaag een thuiswedstrijd tegen Meeuwen. In de uitwedstrijd wist Den Bommel de overwinning te stelen door diep in blessuretijd tegen de verhouding in de 3-2 te maken. Deze bittere pil zouden de bezoekers graag willen recht zetten, waarbij Den Bommel zijn huid zo duur mogelijk zal proberen te verkopen door de goede stand in de 3de periode.
Onder een heerlijke lentezon werd er afgetrapt op sportpark de Kruus waarbij de 1ste kans voor de thuisploeg was. Een voorzet in de 16  werd weggewerkt door een verdediger van Meeuwen, Bryan Bouwens vangt op en haalt uit maar ziet zijn schot net naast belanden. 5 minuten later is de eerste grote kans voor de bezoekers gelijk raak ook. De rechtsback geeft een diepe bal richting de rechtsbuiten die hem knap meeneemt met de hak over Ruud Maliepaard heen, hij zoekt het achterlijntje op en legt terug waarna de bal keurig werd binnen geschoten 0-1. Den Bommel was zoekende in deze fase waar de meeuwen goed gebruik van maakten. Zo ook in de 22ste minuut, toen er weer een goede aanval over de flank van de thuisploeg plaats vond. De rechtsbuiten zocht het achterlijntje weer op en legde de bal wederom goed terug, maar het rollertje was een prooi voor keeper Bins. 5 minuten later was het echter toch weer raak voor de groenhemden. Door een miscommunicatie tussen keeper Bins en aanvoerder Breeman bij een corner van Meeuwen, kreeg Joey Bahnerth de bal tegen zich aan, die hem tot zijn verbazing  over zijn eigen doellijn zag rollen 0-2. Den Bommel leek wakker geschud, want 2 minuten later wisten ze bijna de aansluitingstreffer te maken. Na een goede steekpass van Johnno Bakker op broer Wesley, had hij alleen de keeper nog voor zich, deze wist het schot echter te pareren. In de 35ste minuut was het helaas voor de thuisploeg weer raak aan de andere kant. Na een te slappe inspeelbal van Hans Kornet op Ruud Maliepaard, kon hij niks anders doen de bal in 1 keer weg te rammen. Echter de aanvaller kreeg hem tegen zich aan en kon het achterlijntje weer opzoeken. Er werd vervolgens goed teruggelegd ter hoogte van de penaltystip waarbij de aanvaller van Meeuwen de hoek voor het uitzoeken had 0-3. Net voor rust nog een opgelegde kans voor de Blauw-zwarten. Een diepe bal op Johnno Bakker die de bal goed verlengde met het hoofd richting Wesley, hij nam hem in 1 keer mee en probeerde met binnenkant voet de bal in de verre hoek te krijgen wat helaas niet lukte voor de thuisploeg zodat we konden gaan rusten met een verrassende 0-3 tussenstand. Den Bommel had zeker wel 1 goal verdiend, maar de voorsprong was dik verdiend voor de bezoekers wat een veel gretigere indruk maakte. Na ongetwijfeld een donderspeech van trainer Henk Schouten voor zijn mannen, waren het toch de bezoekers die in 2de helft de eerste poging kregen om de score te vergroten. In de 58ste minuut werd na een rommelige aanval een poging gedaan van zo'n 20m .De aanvaller van Meeuwen zag zijn poging net naast belanden. 5 minuten hierna had de thuisploeg kans om terug in de wedstrijd te komen. Een lange bal van Ti-jey Bins werd verlengd door Wesley Bakker richting Johnno Bakker. Die het maar eens probeerde van afstand, hij zag zijn te slappe schot gekeerd worden door de uitstekend keepende doelman van de uitploeg. Tien minuten later kreeg Den Bommel via Bryan Bouwens nog de grootste mogelijkheid om de achterstand weg te werken. Een voorzet vanaf de rechterkant viel pardoes voor de voeten van de spits van de thuisploeg, hij zag zijn geplaatste schot op de paal belanden. In de 76ste minuut werd het bijna 0-4 na een goede aanval van de bezoekers. Een splijtende steekpass buitenkant voet werd achter de verdediging van Den Bommel gelegd. De aanvaller kon vrij op dribbelen richting keeper Bins, die deze 1-1 tegen echter winnend wist af te sluiten. Aan de score veranderde er echter niks meer en zo verloren de blauw-zwarten vandaag terecht, zij het enigszins geflatteerd omdat de thuisploeg hun kansen niet wist te verzilveren. Door deze nederlaag deelt Den Bommel nu de koppositie in de 3de periode met streekgenoot DBGC , dat vandaag knap wist te winnen bij Serooskerke. Volgende week een inhaalwedstrijd op het programma voor de 2de periode bij Terneuzense Boys. Bij winst zou het zo maar eens een hele mooie dag kunnen worden voor de ploeg van trainer Henk Schouten.

Opstelling: Ti Jey Bins, Joey Bahnert (70 Patrick Vrauwdeunt), Jordy Buijs, Leon Breeman, Ruud Maliepaard, Hans Kornet, Jesper vd Hoek (60 Frank Post), Johan Kornet (80 Ruben Rui dos Santos Fortes), Wesley Bakker, Johnno Bakker, Bryan Bouwens