Verslag Den Bommel - Nieuwdorp 18 maart 2017 Terug

Vandaag speelde Den Bommel een thuiswedstrijd tegen Sv Nieuwdorp, waar uit nipt werd verloren met 3-2 in de slotfase van die wedstrijd. De verschillen zijn klein op de ranglijst en bij winst zouden de bezoekers over Den Bommel heen gaan.
Winnaar van de 1ste helft was Nieuwdorp dat veel feller uit de startblokken kwam dan de thuisploeg waarbij er goed werd door gedekt en 2de ballen werden gewonnen, wat in de 10de minuut de 1ste kans opleverde. De aanvaller passeerde Ruud Maliepaard in de 16, maar zijn schot was een prooi voor doelman Bins. Den Bommel was sporadisch gevaarlijk in de 1ste helft, maar zag toch nog een vrije trap van Bouwens wat bedoeld was als voorzet op de lat belanden. Zoals gezegd de bezoekers waren getergd om hier een goed resultaat te halen en dat werd in de 33ste minuut beloond met een goal, na een goed opgezette aanval en terugleggen op randje 16meter werd de bal keurig binnen geschoten 0-1. Een aantal minuten later was het weer raak, na een miscommunicatie in de verdediging van de thuisploeg kon de aanvallende middenvelder doorstomen op Bins, deze passeerde hij knap en zo kwamen ze verdiend op een 0-2 voorsprong. Den Bommel moest uit een ander vaatje gaan tappen anders kon het wel eens een hele vervelende middag gaan worden. Dit deden ze gelukkig dan ook. In de 40 ste minuut een goede aanval waarbij Johnno Bakker werd gezocht, hij passeerde de verdediger en de keeper en schoot daarna de bal in het lege doel 1-2. In het einde van deze 1ste helft was er nog een discutabel moment waarbij Maurice Bruggeman opzichtig in de 16 meter van de tegenstander naar de grond werd gewerkt, maar de scheidsrechter liet het onbestraft. Zo gingen we rusten met een 1-2 tussenstand.
De blauw-zwarten waren inmiddels wakker geschud en het spelbeeld was volledig omgedraaid. Den Bommel zat er nu wel kort op en vele duels werden gewonnen. In de 60ste minuut een vrije trap van Johnno Bakker die zijn schot richting de kruising zag gaan, deze werd echter weg gebokst door de keeper. Een aantal minuten later was het Bryan Bouwens die op wilskracht zich los wist te maken van een 3 tal verdedigers en zijn poeier van een meter of 20 op de lat zag belanden. In de68ste minuut was het diezelfde Bouwens die in balbezit kwam na klasse verdedigend werk van Leon Breeman. Bouwens soleerde weer knap richting de achterlijn van de uitploeg, legde vervolgens terug op Johnno Bakker die vervolgens zijn 2de van de middag maakte door deze tegen de touwen aan te jagen 2-2. Den Bommel voelde in deze fase dat er meer was te halen vandaag en dat werd in 90ste minuut nog de waarheid ook. Na een handsbal in het eigen strafschopgebied van Nieuwdorp, kon de scheidsrechter niks anders doen dan de bal op de stip te leggen. De druk was hoog bij de routinier (Leon Breeman) en zag zijn eerste poging gekeerd worden door de doelman, maar was in de rebound heel alert om als nog de 3-2 binnen te tikken. Zo stelde hij de zegen van Den Bommel veilig want niet veel later floot de arbiter voor het einde van de wedstrijd.
Den Bommel doet door deze overwinning goede zaken op de ranglijst en vinden zich terug op een keurige 2de plaats achter koploper Bruse Boys. Hierbij wel gezegd dat de verschillen bijzonder klein tussen de nr 2 en nr 6 , 1 puntje wel te verstaan.

Opstelling: Ti Jey Bins, Joey Bahnerth(70 Johan Kornet), Patrick Verolme, Leon Breeman, Ruud Maliepaard, Hans Kornet, Jesper vd Hoek, Maurice Bruggeman, Mees Vroege (70 Wesley Bakker), Johnno Bakker, Bryan Bouwens (80 Jordy Buijs)