Zaamslag - Den Bommel 04 maart 2017 Terug

Vandaag had Den Bommel een uitwedstrijd bij Zaamslag op het programma, de club die nu al 3 jaren actief is in deze 2de klasse en in de jaren ervoor zelfs met wisselend succes in de 1ste klasse. Na een stroeve seizoensstart laat Den Bommel in de 2de periode zien dat ze wel over genoeg kwaliteit beschikken om mee te draaien in deze competitie waar echt iedereen van elkaar kan winnen. Met vandaag dus Zaamslag als opponent.
In de 6de minuut was daar de 1ste kans voor de bezoekers, na slecht uitverdedigen van de thuisploeg was het Maurice Bruggeman die Johnno Bakker diep stuurde die nog 1 verdediger voor zich had. Bij het bereiken van het 16meter gebied legde hij keurig breed op Hans Kornet die zijn schot gekeerd zag worden door de doelman van de groen-witten,die in het verdere verloop van de wedstrijd uit zou groeien tot de man of the match. Verdedigend had Den Bommel zijn zaakjes goed op orde onder leiding van Patrick Verolme en gaven daardoor in de 1ste helft vrijwel niks weg. De bezoekers kwamen er nog een aantal keren gevaarlijk uit, maar het vizier stond niet op scherp of de pogingen werden geblokt door de verdediging. We zijn dan ook gaan rusten met een 0-0.
2de helft een zelfde spelbeeld met voldoende mogelijkheden voor de blauw-zwarten om de openingsgoal te maken, zo ook in de 52ste minuut toen Johnno Bakker het vanaf een meter of 20 probeerde, maar zijn uithaal via de binnenkant van de paal toch weer het veld in zag belanden. Ook de aanvoerder (Patrick Verolme) probeerde het met een breed gelegde vrije trap, zijn poeier werd echter weg gebokst door de keeper van de thuisploeg. Vanaf de 60ste minuut nam Zaamslag het initiatief over waarbij de 1ste echte doelpoging werd genoteerd. Het afstandsschot ging echter ruim naast. Ook na een drietal corners bleef de stand ongewijzigd door goed verdedigend werk van Den Bommel. Hierna kroop de uitploeg weer uit zijn schulp, waarbij Johan Kornet een goede aanval inleidde , John werd diep gestuurd die vervolgens een aantal verdedigers omzeilde en daarna uitstekend breed legde op de inkomende Mees Vroege. Zijn schot werd door de grootste sta-in-de-weg gepareerd. Den Bommel had nog een aantal goede mogelijkheden via Leon Breeman, Bouwens en Bruggeman, maar de pogingen waren te slap.
De beste mogelijkheid viel uiteindelijk nog aan de andere kant, waarbij de invaller van de thuisploeg werd diep gestuurd. Hij liet Leon Breeman zijn hielen zien en had alleen de keeper nog voor zich. Er was een mogelijkheid om de bal breed te leggen, de spits koos echter voor eigen succes. Mede door goed keeperswerk van Sonny Kievit werd deze aanval onklaar gemaakt. En zo eindigde deze wedstrijd zoals die begon 0-0.
Zo kunnen we concluderen dat Den Bommel het geheel aan zich zelf te danken heeft dat de 3 punten niet zijn meegenomen naar de Kruus, maar je had ook zo nog maar het schip in kunnen gaan. Koesteren dus dit punt voor de 2de periode waar Den Bommel zelfs nog kans op maakt.

Opstelling: Sonny Kievit, Johan Kornet, Patrick Verolme, Leon Breeman, Ruud Maliepaard, Jesper vd Hoek, Hans Kornet, Maurice Bruggeman (70 Bryan Bouwens), Mees Vroege, Wesley Bakker (40e Ruben Rui dos Santos Fortes), Johnno Bakker

Voor foto's van de wedstrijd klik hier