Verslag Den Bommel - Prinsenland 04 februari 2017 Terug

Vandaag hervatte Den Bommel  dan eindelijk de competitie met een thuiswedstrijd tegen Prinsenland. Na de kansloze 6-3 nederlaag in de uitwedstrijd had Den Bommel zeker wat recht te zetten en dat gebeurde dan ook. In de 1ste minuut al gelijk een vrije trap van de Captain Patrick Verolme die echter heel hoog over schoot. Na wat speldenprikjes van Prinsenland kwam in de 8ste minuut Wesley Bakker in balbezit die met een mooie assist Patrick Verolme liet doorstomen, vervolgens scoorde Patrick heel fraai met een lob 1-0.  In de eerste helft een licht veldoverwicht voor Prinsenland die zelfs dachten dat ze in de 37ste minuut op gelijke hoogte kwamen, echter scoorde de aanvaller met zijn hand wat hem de gele kaart opleverde. Net na rust al gelijk een opgelegde kans voor de bezoekers, maar "good old binsie" had echter nog een katachtige reflex in huis waardoor zijn doel schoon bleef. Den Bommel werd ver naar achteren gedrukt maar ze stonden organisatorisch prima en anders was daar altijd de keeper nog die een sta in de weg bleek voor Prinsenland. Door snel om te schakelen kwam de thuisploeg er nog een aantal keren gevaarlijk uit via Wesley Bakker en Bryan Bouwens, waarbij eerstgenoemde nog een keer door de verdediging slalomde en de bal keurig aflegde op Jesper vd Hoek die zijn goede schot echter gepareerd zag worden door de doelman. De mannen bleven echter tot het laatste fluitsignaal met zijn allen ervoor knokken en trokken zo de overwinning over de streep.