Fc Axel - Den Bommel 03 december 2016 Terug

In de verre uitwedstrijd tegen Fc Axel is het Den Bommel wederom gelukt de 3 punten binnen te halen. De eerste helft was het een gelijk opgaande strijd maar de 2e helft speelde het spel zich voornamelijk af op de helft van Den Bommel. In een van de laatste minuten wist Den Bommel er toch nog ’n keer gevaarlijk uit te komen en wist de 0-1 te scoren.

Beide ploegen begonnen wat afwachtend aan de strijd en pas in de 25e min was er de 1e echte doelpoging te noteren. Een voorzet werd door een aanvaller van Fc Axel met het hoofd geschampt en ging net langs het doel van Den Bommel. In de 30e min was het Den Bommel dat gevaarlijk voor het doel van de thuisclub verscheen maar de lob van Leon Breeman, na een voorzet van Hans Kornet, was te zacht om de doelman te verschalken. De ruststand, 0-0 was een terechte afspiegeling van de 1e helft.

De 2e helft begon de thuisclub wat voortvarender aan de strijd en werd Den Bommel terug gedrongen op eigen helft. Fc Axel bleef aandringen maar kon nog geen gaatje vinden in de defensie van Den Bommel. In de 78e min leek dan toch de 1-0 te vallen maar Ti Jey Bins dacht hier anders over en wist met een snoekduik de bal op de doellijn te keren. In de 88e min wist Den Bommel voor de 1e keer in de 2e helft gevaarlijk uit te komen en dit resulteerde in de 0-1 door Jesper vd Hoek, op aangeven van Johnno Bakker. Fc Axel probeerde daarna nog het tij te keren maar kon geen potten meer breken. In de blessuretijd werd er ook nog een verdediger van de thuisclub uitgestuurd na een grove charge op Johnno Bakker, die dreigde uit te breken.

Opstelling: Ti Jey Bins, Joey Bahnerth, Patrick Verolme, Leon Breeman, Jordy Buys, Jesper vd Hoek, Hans Kornet, Frank Post, Johnno Bakker, Bryan Bouwens, Wesley Bakker.

Voor foto's van de wedstrijd klik hier.