DBGC-Den Bommel 14 november 2016 Terug

In de streekderby tegen DBGC heeft Den Bommel de drie punten mee kunnen nemen naar “de Kruus”. DBGC was de ploeg met het meeste balbezit maar Den Bommel had de beste kansen en wist deze ook in doelpunten om te zetten.

DBGC probeerde vanaf het begin Den Bommel onder druk te zetten. De verdediging stond echter goed en gaf weinig weg. In de 14e min was er het eerste gevaar maar het schot vanaf de zijkant ging voorlangs. Rond het halfuur wist Jeroen Sep voor de eerste keer aan de aandacht van de verdediging van Den Bommel te ontsnappen maar zijn inzet ging via buitenkant paal naast. Den Bommel creëerde zo nu en dan ook wat mogelijkheden maar het vizier van de aanvallers (Bouwens/Bakker) stond nog niet op scherp. Vlak voor rust was het wederom DBGC dat dicht bij een doelpunt was maar de kopbal, uit een corner, kwam tegen de lat.

De 2e helft probeerde DBGC opnieuw vanaf het begin een doorbraak te forceren maar kon geen echte vuist maken. Den Bommel kwam er steeds gevaarlijker uit en in de 70e min moest Dennie van Druningen, ten koste van een rode kaart, aan de “noodrem” trekken en moest DBGC met 10 man verder. Enkele minuten later profiteerde Den Bommel hiervan, Wesley Bakker stuurde broer Johnno de diepte in en deze omspeelde doelman Roy Nieuwland om de 0-1 te scoren. Toen Jesper van den Hoek in de 77e min voor de 2e maal de gele kaart zag was het weer 10 tegen 10. DBGC ging daarna weer op zoek naar de gelijkmaker maar Den Bommel gaf niets weg. In de 85e min was het wederom Johnno Bakker, op aangeven van Johan Kornet, die het net wel wist te vinden, 0-2. De mooiste actie van de wedstrijd kwam ook op naam van Johnno Bakker, in de 88e min passeerde hij 5 verdedigers, ook doelman Roy Nieuwland werd omspeelt maar vanaf de achterlijn lukte het net niet om een op de doellijn staande verdediger ook te passeren.

Opstelling: Ti Jey Bins, Frank Post, Patrick Verolme, Leon Breeman, Jordy Buys (65e Joey Bahnert), Jesper vd Hoek, Hans Kornet, Mees Vroege (38e Johan Kornet), Johnno Bakker, Bryan Bouwens (80e Jarno Osseweijer), Wesley Bakker.

Voor foto's van deze wedstrijd klik hier.