De Meeuwen - Den Bommel 15 oktober 2016 Terug

Het geluk was in de uitwedstrijd tegen De Meeuwen, uit Zoutelande, eindelijk eens een keer aan de zijde van Den Bommel. Een achterstand van 2-1, opgelopen in de 2e helft, werd in de laatste 4 min, waarvan 3 min blessuretijd, omgebogen naar een 2-3 winst.
In de 4e min had iedereen bij Den Bommel al het nakijken bij een goede aanval van de thuisclub maar de inzet kwam niet verder dan de paal. In de 9e min moest doelman Bins zijn kunnen laten zien op een kopbal van een van de aanvallers. Daarna kwam Den Bommel beter in de wedstrijd en golfde het spel wat heen en weer. In de 23e min soleerde een aanvaller langs 3 verdedigers maar zijn schot ging langs de verkeerde kant van de paal. Den Bommel probeerde regelmatig de aanval te zoeken maar kon nog geen vuist maken. In de 32e omzeilde Joey Bahneert de buitenspel val en kon alleen op doel af maar de doelman kon redding brengen. In de 40e min kon Den Bommel wel juichen, Na een steekpas door het midden was het Bryan Bouwens die achter de bal aanging en van zo’n 20 mtr met een kanonskogel de bal tegen het net joeg, 0-1.
Na de rust nam voornamelijk de thuisclub de touwtjes in handen op zoek naar de gelijkmaker. In de 60e min was het weliswaar Den Bommel die nog een mogelijkheid kreeg maar de inzet van zo’n 45mtr ging over het lege doel. In de 65e min was er loon naar werken voor De Meeuwen, 1-1. Men “rook nu bloed” en bleef de aanval zoeken, dit leverde in de 77e min het gewenste resultaat op, de 2-1 kwam op het scorebord. Den Bommel leek dit niet meer te boven te komen maar met nog een paar min te gaan begon men aan een alles of niets poging. In de 89e min werd een voorzet van Patrick Verolme door een verdediger doorgekopt en bij de 2e paal stond Wesley Bakker vrij om de 2-2 binnen te koppen. In de 2e min van de blessuretijd werd het nog erger voor de thuisclub, een slap schot van Patrick Verolme leek een simpele prooi te worden voor de doelman maar op het laatste moment werd de inzet door een verdediger van richting veranderd en stuiterde de bal in het doel, 2-3. Vlak daarna blies de scheids voor het einde en kon Den Bommel met de 3 punten naar huis.

Opstelling: Ti Jey Bins, Joey Bahnert, Leon Breeman, Jordy Buys, Jesper vd Hoek (65e Ruben dos Santos Forttes Breeman), Patrick Verolme, Mees Vroege, Jarno Osseweijer (75e Hans Kornet), Johnno Bakker, Bryan Bouwens (70e Johan Kornet), Wesley Bakker.