Oostkapelle - Den Bommel 01 oktober 2016 Terug

Ook in de uitwedstrijd tegen Oostkapelle heeft Den Bommel ver onder zijn niveau gespeeld. De 1e helft was nog redelijk maar de 2e helft was men het spoor bijster en kon Oostkapelle, dat vanaf de 40e min met 10 man speelde een achterstand van 2-0 ongedaan maken en had de uitslag zelfs nog slechter kunnen zijn.
Den Bommel begon wat afwachtend aan de wedstrijd maar na zo’n 10 min probeerde men er steeds meer uit te komen. In de 16e had dit resultaat, Patrick Verolme onderschepte op het middenveld een aanval van de thuisclub en bracht Johnno Bakker in stelling, die aarzelde geen moment en schoot de 0-1 binnen. In de 24e min leek de score verdubbeld te worden, toen Johnno Bakker alleen op de doelman afging maar deze keer schoot hij de bal langs de verkeerde kant van de paal. Oostkapelle bleef ook regelmatig de aanval zoeken en had in de 32e min zicht op de gelijkmaker maar in een vrijstaande positie, 4 mtr voor het doel, kopte de aanvaller gelukkig de bal over. In de daarop volgende aanval kon Ti Jey Bins de bal niet goed wegwerken maar de inzet kon op de doellijn worden gekeerd door een verdediger. In de 40e min zag de scheidsrechter dat een verdediger van Oostkapelle, terwijl de bal aan de andere kant van het veld was, een trappende beweging maakte naar een speler van Den Bommel en kon hij niets anders doen dan de rode kaart trekken. Vlak voor het rustsignaal kreeg Oostkapelle een levensgrote kans op de gelijkmaker maar voor een leeg doel werd de voorzet over geschoten.

De 2e helft begon Oostkapelle gelijk met druk naar voren te zetten en werd Den Bommel terug gedrukt op eigen helft. In de 52e min was het toch Den Bommel die scoorde, Bryan Bouwens soleerde door het midden langs 4 man en schoot beheerst de 0-2 binnen. Even later was er zelfs een grote kans op 0-3 maar opnieuw stond het vizier van Johnno Bakker niet op scherp. In de 58e werd bij een aanval van Oostkapelle een aanvaller onnodig binnen de 16 mtr ten val gebracht en de strafschop werd goed binnen geschoten, 1-2. De thuisclub kreeg nu weer geloof in een goede afloop en gooide er nog een schepje bovenop. Bij Den Bommel lukte er daarna niets meer, geen duel werd meer gewonnen en bij balbezit werd en binnen enkele seconden weer balverlies geleden. Oostkapelle was met 10 man de bovenliggende partij en in de 67e min kwam dan ook de 2-2 op het scorebord. Daarna waren en voor beide partijen nog goede mogelijkheden om de wedstrijd te beslissen maar er werd niet meer gescoord.

Opstelling: Ti Jey Bins, Joey Bahnert, Jordy Buijs, Leon Breeman, Jesper vd Hoek, Mees Vroege, Patrick Verolme, Bryan Bouwens (75 Jarno Osseweijer), Ruben dos Santos Fortes Breeman, Wesley Bakker, Johnno Bakker.

VOOR FOTO'S VAN DEZE WEDSTRIJD KLIK HIER