Den Bommel 1 - Zaamslag 1 17 september 2016 Terug

Het spel was nog niet wat men voor ogen heeft maar de eerste 3 punten zijn binnen, Op sportpark “De Kruus” werd Zaamslag met 2-1 verslagen.

Het waren de gasten uit Zaamslag die voor het eerste gevaar zorgden, in de 3e min kon maar met moeite door de verdediging een voorsprong worden verijdeld. In de 8e min leek Den Bommel op voorsprong te komen maar het doelpunt van Ruben dos Santos Fortes Breeman, op aangeven van Wesley Bakker, werd wegens buitenspel afgekeurd. Twee min later was het wel raak, een voorzet van Ruben dos Santos Fortes Breeman werd door de meegekomen Mees Vroege netjes binnen getikt. Zaamslag nam daarna de wedstrijd in handen en ging op zoek naar de gelijkmaker. In de 20e min kwam de verdiende gelijkmaker op het scorebord, 1-1. De verdediging van Den Bommel werd regelmatig onder druk gezet maar hield vooralsnog stand. In de 39e min ging Wesley Bakker op avontuur maar zijn schot ging voorlangs het doel. Kort daarna raakte Michel van St Annaland zwaar geblesseerd en moest per brancard het veld verlaten. Hij zelf gaf aan dat het wederom zijn kruisband(en) waren, net als enkele jaren geleden in zijn andere knie, in het ziekenhuis werd een kuitbeenbreuk vastgesteld en op een later tijdstip wordt er naar de banden gekeken.

In de 47e min kreeg Den Bommel de mogelijkheid weer op voorsprong te komen maar de inzet kon met moeite door de doelman met zijn voet worden gekeerd. Daarna nam Zaamslag weer het heft in handen en moest Den Bommel terug in de verdediging. In de 54e min werd een corner van de bezoekers door iedereen gemist en ging de bal voorlangs het doel. Even later moest Frank Post op de doellijn met zijn hoofd redding brengen om erger te voorkomen. Iedereen zat te wachten op een doelpunt van Zaamslag maar het was Den Bommel die. na een snelle aanval over links, de 2-1 scoorde. Een voorzet van de ingevallen Wouter Bakelaar werd door Wesley Bakker goed binnen geschoten. Even later had Jesper vd Hoek ook nog de mogelijkheid op de 3-1 maar hij kon de bal niet over de doellijn krijgen. Toen de scheidsrechter voor de laatste maal blies waren de 3 punten binnen.

Opstelling: Ti Jey Bins, Jordy Buijs, Bryan Bouwens (80 Wouter Bakelaar), Leon Breeman, Michel v St Annaland (42 Jarno Osseweijer), Frank Post, Mees Vroege, Patrick Verolme, Wesley Bakker, Ruben dos Santos Fortes Breeman

Voor foto's zie ook de website van vv Zaamslag