Den Bommel - DBGC 14 mei 2016 Terug

Den Bommel heeft de laatste wedstrijd van deze competitie, tegen de kampioen DBGC, winnend kunnen afsluiten. Er stond niets meer op het spel maar beide ploegen wilden in deze streekderby toch niet verliezen. Den Bommel begon aan de wedstrijd met 5 invallers, als laatste man was Patrick Vrauwdeunt (speler 3e elftal) opgesteld, en wist dat men het lastig zou krijgen.
Al direct zette DBGC druk naar voren om de verdediging van Den Bommel te testen. Het was echter de thuisclub die als eerste het doel wist te vinden. Een voorzet van links werd door Wesley Bakker, met de rug naar het doel, goed aangenomen en in de draai schoot hij de bal langs de doelman, 1-0. DBGC bleef zoeken naar openingen en de verdediging van Den Bommel had zijn handen vol. Zo nu en dan werden er wat “gaatjes” gevonden maar het vizier stond nog niet op scherp. Vlak voor rust leek het te lukken maar doelman Sonny Kievit wist met uitgestoken been de bal te keren.
Na rust hetzelfde spelbeeld, DBGC bleef drukken en Den Bommel wist met veel inzet en soms wat geluk het ontij te keren. Waar mogelijk probeerde men er uit te komen en in de 53e min was het Ruben dos Santos Fortes Breeman die de voorsprong van Den Bommel verdubbelde, uit een corner kopte hij de bal keurig binnen. DBGC bleef het proberen maar moest wachten tot de 80e min voordat men het net kon vinden, uit een snel genomen vrije trap werd het 2-1. Den Bommel hield daarna goed stand en kon na het laatste fluitsignaal met een lekker gevoel richting de kleedkamer.

Voor foto's van de wedstrijd klik hier.