WFB 1 - Den Bommel 1 30 april 2016 Terug

Den Bommel begon vrij goed aan de uitwedstrijd tegen WFB en probeerde de thuisclub direct vast te zetten. Verder dan diverse corners op rij kwam men echter niet. In de verdediging moest men wel alert blijven op de gevaarlijke uitvallen.
In de 19e min leek Den Bommel op voorsprong te komen maar laatste man Raoul Verolme schoot, vlak voor doel, de bal tegen de lat. Het leek of hierdoor WFB “wakker” werd geschud en men ging steeds meer de aanval opzoeken. Den Bommel moest steeds verder achteruit en moest in de 26e min toezien dat de 1-0 op het scorebord kwam. WFB bleef aandringen en in de 33e min werd de bal niet goed opgeruimd, waarna deze met een harde volley achter doelman Bins tegen de touwen werd geschoten, 2-0.

In de 2e helft, na wat omzettingen, ging Den Bommel op zoek naar de aansluittreffer. De verdediging van WFB stond echter goed opgesteld en de scherpte in de voorste linie van Den Bommel ontbrak. Ook de schoten uit de 2e lijn gingen naast of over. In de 69e kwam dan toch de 2-1, een schot van Johnno Bakker werd in 1e instantie gestopt door de doelman maar de rebound werd knap binnen geschoten door Ruben dos Santos Fortes Breeman, die zojuist was ingevallen en zijn debuut maakte.
Den Bommel bleef aandringen maar verder dan wat afstandsschoten kwam men niet.

Opstelling: Ti Jey Bins (70 Sonny Kievit), Frank Post, Raoul Verolme, Leon Breeman (45 Hans Kornet), Ruud Maliepaard, Wouter Bakelaar, Michel v St Annaland, Jesper vd Hoek (60 Ruben dos Santos Fortes Breeman), Patrick Verolme, Johnno Bakker, Wesley Bakker.