NOAD'67 - Den Bommel 09 april 2016 Terug

In de uitwedstrijd tegen NOAD’67, uit St Philipsland, is Den Bommel er in geslaagd de drie punten mee naar huis te nemen. Over het algemeen genomen was Den Bommel de ploeg die de wedstrijd bepaalde maar in de 1e helft had de thuisclub de betere kansen en de ruststand was dan ook 1-0 in het voordeel van NOAD’67. De 2e helft had de thuisclub ook nog enkele mogelijkheden om te scoren maar Den Bommel was effectiever in het creeëren en benutten van de kansen.
In de 2e min ging Jesper vd Hoek goed door over rechts en werd zijn voorzet rakelings over de kruising gekopt door Wesley Bakker. Den Bommel zocht regelmatig de aanval maar moest alert blijven op de uitvallen van de thuisclub. De verdediging had het zo nu en dan lastig tegen de slimme aanvallers van NOAD’67. In de 14e min zag doelman Bins een aanvaller alleen op zich afkomen maar kon met de voet redding brengen. Den Bommel bleef zoeken naar een gaatje in de verdediging maar dit lukte vooralsnog niet.
In de 34e min was het wederom de thuisclub die leek te gaan scoren, deze keer bracht de paal redding voor Den Bommel. Vlak voor rust kwam dan toch de 1-0 op het scorebord, een voorzet werd bij de 2e paal keurig binnen getikt.
Na de rust ging Den Bommel op zoek naar de gelijkmaker en in de 54e min lukte dit, bij een snel genomen vrije trap lette de verdediging van de thuisclub even niet op en was het Johnno Bakker die hiervan profiteerde, 1-1. In de daarop volgende aanval van NOAD’67 wist Ti Jey Bins, wederom met de voet, een doelpunt te voorkomen. Daarna was het Den Bommel dat regelmatig voor het doel van NOAD’67 te vinden was. In de 57e min een dot van een kans voor Wesley Bakker maar zijn inzet verdween over het doel. In de 64e min lukte het wel, op aangeven van Johnno Bakker wist Wesley Bakker de bal in het doel te werken, 1-2. Kort daarop had Wesley Bakker minder succes, een vrije trap verdween via de lat over het doel. In de 71e min een verre uittrap van Ti Jey Bins en klopte Johnno Bakker op snelheid de laatste man om daarna ook nog de doelman te passeren, 1-3. Den Bommel kreeg nog diverse mogelijkheden de score verder uit te breiden maar moest wachten tot in de 84e min voordat de 1-4 viel. Na een goede combinatie tussen Johan Kornet en Patrick Verolme wist Johan het net te vinden.

Opstelling: Ti Jey Bins, Jesper vd Hoek, Raoul Verolme, Leon Breeman, Ruud Maliepaard, Michel v St Annaland (83 Corné op ’t Hof), Hans Kornet, Johan Kornet, Patrick Verolme, Johnno Bakker, Wesley Bakker (78 Jarno Osseweijer).

Voor foto's van de wedstrijd klik hier.