Verslag Den Bommel-ZSC'62 01 november 2014 Terug

01-11-14 Den Bommel – ZSC’62l 8-1 (4-1)

In de thuiswedstrijd tegen ZSC’62 heeft Den Bommel het niet echt lastig gehad, weliswaar kwamen de gasten al snel op 0-1 maar daarna was het Den Bommel wat het heft in handen nam en als men beter met de kansen had omgesprongen dan waren ook de dubbele cijfers mogelijk geweest.
Den Bommel had in de eerste 10 min al op voorsprong kunnen komen maar was slordig in de afronding. ZSC’62 deed dit in de 1e min beter, een snelle uitval over rechts, voorzet naar een vrij staande speler bij de 2e paal en de 0-1 stond op het scorebord.
Den Bommel werd hierdoor wakker geschud en ging het tempo wat verhogen. In de 13e min een goede combinatie tussen Patrick Verolme en Wesley Bakker, voorzet naar Wouter Bakelaar bij de 2e paal en de gelijkmaker lag in het net, 1-1. In de 21e min speelde Robin Notenboom 3 spelers uit gaf de bal terug op de inlopende Frank Post maar die zag zijn inzet gekeerd door een speler op de doellijn. Een min later was het wel raak, een puntertje van Patrick Verolme was de doelman te machtig, 2-1. Den Bommel bleef ZSC’62 onder druk zetten en in de 27e min was het wederom Wouter Bakelaar die het net wist te vinden, op aangeven van Patrick Verolme, 3-1. Weer twee min later kon de doelman van de gasten opnieuw de gang naar het net maken, een voorzet van Wesley Bakker werd door Patrick Verolme in 4-1 omgezet. Vlak voor het rustsignaal had Wesley Bakker de mogelijkheid om de score te verhogen toen hij alleen op doel afging maar zijn schot ging over het doel.
Na de rust ging Den Bommel verder en ZSC’62 had niet de macht om wat terug te doen. Bij een van de snelle aanvallen dreigde Robin Notenboom alleen op doel af te gaan. Een verdediger wist niets anders te doen dan hem aan het shirt vast te pakken, de scheidsrechter gaf hiervoor direct rood. Gezien het verloop van de zeer sportieve wedstrijd misschien wel een beetje te zware straf maar het was wel volgens de regels. De vrije trap, net buiten de 16mtr, werd door Wesley Bakker ook nog eens binnen geschoten, 5-1. In de 60e min werd de score weer verhoogd, op aangeven van Wouter Bakelaar was het Wesley Bakker die beheerst de 6-1 binnen schoot. De 7-1 kwam uit een corner, in de 67e min, de doelman liet de bal door de handen glippen en Ruud Maliepaard stond op de geode plaats om dit cadeau binnen te koppen. De eindstand, 8-1, werd door Wesley Bakker, uit een strafschop, op het scorebord gezet. In de 73e min werd Frank Post binnen de 16mtr foutief afgestopt en wees de scheidsrechter naar de 11mtr stip. Den Bommel kreeg daarna nog wat kleine mogelijkheden om de score verder op te voeren maar liet dit na.

Kaarten: geen

Opstelling: Ti Jey Bins, Joey Bajnert, Raoul Verolme, Leon Breeman, Ruud Maliepaard, Robin Notenboom, Frank Post, Michel van St Annaland, Wesley Bakker, Patrick, Verolme, Wouter Bakelaar

Wissels:
Robin den Engelsman (75e min voor Frank Post)
Marius Hobbel
Jos Maliepaard