Verslag Den Bommel - DHV 05 december 2015 Terug

De thuiswedstrijd tegen DHV, uit Zevenbergse Hoek, was bijna een kopie van de wedstrijd van vorige week. Eerst moest de tegenstander er 2 maken voordat Den Bommel “wakker” werd en de achterstand in de 2e helft werd omgebogen in winst.

In de 7e min kreeg Joey Bahnert de bal in het 16mtr gebied ongelukkig tegen de onderarm, de scheidsrechter zag hier een strafschop in en de 0-1 kwam op het scorebord. Een paar min later hadden de bezoekers opnieuw zicht op een score toen een speler van DHV alleen op doel afging maar de inzet werd door doelman Bins met de voet gepareerd.
De daarop volgende aanval van Den Bommel leek de gelijkmaker op te gaan leveren maar het vizier van Johnno Bakker stond nog niet op scherp en de inzet verdween naast het doel. Na een kwartier kreeg opnieuw Johnno Bakker een uitgelezen mogelijkheid maar deze keer was het de doelman van DHV die uitstekend redde. Aan de andere kant wist men wel raad met de kans, na een dekkingsfout in de verdediging van de thuisclub, in de 20e min en keek Den Bommel tegen een achterstand van 0-2 aan. Vijf min later ging Joey Bahnert over rechts goed door maar zijn inzet belandde op de paal, de rebound leek een simpele prooi voor Johnno Bakker maar voor een leeg doel schoot hij de bal over.
DHV kreeg ook nog een goede mogelijkheid maar wederom was doelman Bins een sta-in-de-weg.
In de 2e helft pakte Den Bommel het gelijk beter aan en werd DHV vast gezet op eigen helft. In de 51e min leverde dit de 1-2 op, op aangeven van Johnno Bakker schoot Jesper vd Hoek de bal keurig langs de doelman. Den Bommel werd steeds sterker maar kon in de 64e min van geluk spreken toe een van de sporadische uitvallen van DHV op de paal belandde. In de 75e min kon een verdediger van DHV nog met moeite de bal van de doellijn halen maar dit was alleen maar uitstel. De daarop volgende aanval werd door Jarno Osseweijer keurig binnen geschoten, 2-2. Deze stand leek van korte duur te zijn toen DHV 2 min later scoorde maar het laatste tikje was van een speler die op de doellijn in buitenspel positie stond, had hij de bal laten rollen dan had Den Bommel weer tegen een achterstand aan gekeken maar nu werd het doelpunt afgekeurd wegens buitenspel.
Den Bommel liet zich niet van de wijs brengen en in de 82e min scoorde Wesley Bakker, op aangeven van Johnno Bakker, de 3-2. Even later werd het zelfs 4-2, Michel v St Annaland veroverde de bal net over de middellijn en liet zijn hielen zien aan de verdediging van DHV, alleen voor de doelman schoof hij beheerst de bal in het doel. Vlak voor tijd kreeg een speler van DHV zijn 2e gele kaart en was de wedstrijd gelopen voor de thuisclub.

Opstelling: Ti Jey Bins, Joey Bahnert (40 Michel v ST Annaland), Raoul Verolme, Leon Breeman (65 Jarno Ossewijer), Ruud Maliepaard, Hans Kornet, Corné op ’t Hof, Patrick Verolme, Jesper vd Hoek, Johnno Bakker, Wesley Bakker.