Verslag Den Bommel 1 11 oktober 2014 Terug

Za. 11-10-2014: Den Bommel 1 - Hellevoetsluis 1

In de thuiswedstrijd tegen koploper Hellevoetsluis is het Den Bommel niet gelukt om de serie overwinningen van de gasten te doorbreken. Hellevoetsluis had het betere van het spel maar wat kansen betreft had Den Bommel een gelijkspel wel verdiend.

Hellevoetsluis ging voortvarend van start en al in de 2e min was, het eerste schot op doel, het raak, 0-1. Enkele min later werd de score bijna verdubbeld maar kon doelman Ti Jey Bins met een goede reactie het schot tot corner verwerken. Den Bommel bleef loeren op mogelijkheden en in de 13e min ging Wouter Bakelaar alleen op doel af maar hij wist deze kans niet te verzilveren. Hellevoetsluis bleef aandringen maar Den Bommel had weinig zin mee te werken en bleef geconcentreerd verdedigen. Beide teams kregen weinig gelegenheid kansen te creëren. De ruststand was dan ook 0-1.
In de 48e min kreeg Hellevoetsluis een vrije trap net buiten de 16 mrt en deze werd keurig binnen geschoten, 0-2. Den Bommel gaf zich niet zomaar gewonnen en probeerde met nog wat meer inzet de bakens te verzetten. Enkele keren had dit bijna succes maar steeds stond de doelman op de goede plaats om het gevaar in de kiem te smoren. In de 72e min ontstond er weer een goede mogelijkheid voor Wouter Bakelaar, schuin voor doel kwam hij in een goed scoringspositie, hij besloot de bal opzij te leggen maar dit gebeurde niet goed waardoor de kans weg was. Hellevoetsluis bleef ook gevaarlijk met snelle uitvallen en leek in de 82e min succes te hebben maar het schot belandde op de paal. In de 88e had Den Bommel eindelijk succes, een corner werd doorgekopt en Patrick Verolme wist met de kop de 1-2 te scoren. In de laatste min had Wesley Bakker nog een uitstekende kans op de 2-2 maar hij kon niet goed bij de bal en zijn inzet kon simpel door de doelman worden opgeraapt.

Opstelling: Ti Jey Bins, Robin Notenboom, Leon Breeman, Raoul Verolme, Ruud Maliepaard, Michel v St Annaland, Patrick Verolme, Marius Hobbel, Frank Post, Wesley Bakker, Wouter Bakelaar

Kaarten: Ruud Maliepaard, Frank Post, Patrick Verolme

Wissels:
Robin den Engelsman 70e voor Ruud Maliepaard
Sonny Kievit
Richard v Broekhoven 80e voor Michel v St Annaland
Jos Maliepaard

Voor foto's van deze wedstrijd klik hier!