Den Bommel 1 - NOAD'67 1 14 november 2015 Terug

In de thuiswedstrijd tegen NOAD’67 was er bij vlagen weer een glimp van het “ouderwetse” Den Bommel te zien. De eerste 20 min zag het er naar uit dat het weer een lastige middag zou worden maar daarna trok Den Bommel de wedstrijd steeds meer naar zich toe en toen de scheidsrechter voor de laatste maal blies stond er 5-0 op het scorebord en waren de drie punten dik verdiend.

De gasten uit Sint Philipsland begonnen goed aan de wedstrijd en zette de verdediging van Den Bommel direct aan het werk. De eerste echt grote kans was, in de 14e min, voor de thuisclub. Een voorzet van Johnno Bakker werd door Wesley Bakker net voor de handen van de doelman ingekopt maar de bal ging net naast de verkeerde kant van de paal. In de 20e min leek NOAD’67 dan toch loon naar werken te krijgen, een aanval over links met een op maat gegeven voorzet maar de vrijstaande speler schoot van 5 mtr afstand over het doel. Den Bommel ging daarna wat feller spelen en gaf de tegenstander weinig ruimte om de opbouw te verzorgen. In de 29e min had Den Bommel, bij een vrije trap door Johnno Bakker, de pech dat de lat een doelpunt “verhinderde”. Een paar min later was er een foutje in de verdediging bij NOAD’67 en Johnno Bakker kon alleen op doel af maar zijn inzet kwam …. op de paal. Vlak voor het rustsignaal kwam dan toch eindelijk het doelpunt. Het was Wesley Bakker die goed stoorde en zodoende kwam de bal bij Johnno Bakker, zijn voorzet kon simpel door Patrick Verolme worden binnen getikt, 1-0.
Na de rust ging Den Bommel op dezelfde voet verder en gaf het NOAD’67 weinig tot geen mogelijkheid om iets terug te doen. In de 69e min kwam de 2-0 op het scorebord door Johnno Bakker, na een goede voorzet van Wesley Bakker. Den Bommel bleef de bal goed rond spelen maar moest wachten tot de laatste tien min voordat het lukte om de wedstrijd definitief te beslissen. In de 80 min kon NOAD’67, na een corner, de bal niet goed wegwerken en wist de zojuist ingevallen Johan Kornet de 3-0 binnen te schieten. Vijf min later werd de doorgebroken Wesley Bakker binnen de 16mtr onderuit gehaald en uit de toegekende strafschop scoorde hijzelf de 4-0. NOAD’67 gaf zich gewonnen en moest vlak voor tijd ook nog de 5-0, door Jarno Osseweijer incasseren.

Opstelling: Ti Jey Bins, Joey Bahnert (77e Johan Kornet), Raoul Verolme, Leon Breeman, Ruud Maliepaard, Hans Kornet, Corné op ’t Hof, Patrick Verolme, Jesper vd Hoek (73e Jarno Osseweijer) Johnno Bakker, Wesley Bakker.