Verslag Stellendam 1 - Den Bommel 1 07 november 2015 Terug

In een matige wedstrijd, van beide kanten, heeft Den Bommel kans gezien de drie punten mee naar huis te nemen. Vlak voor het eindsignaal lukte het dan toch, daarvoor werden enkele goede mogelijkheden “om zeep geholpen”, om de bal tegen het net te schieten.

Beide ploegen waren er zich van bewust dat er gewonnen moest worden gezien de stand op de ranglijst. Het was een zenuwachtig begin met Den Bommel dat probeerde het spel te maken, het was meer in balbezit maar kon vooralsnog niet gevaarlijk worden. De eerste serieuze doelpoging kwam, in de 24e min, op naam van de thuisclub. Een afgeslagen corner werd direct op de schoen genomen, maar het schot van zo’n 25mtr kon door doelman Bins over de lat worden getikt. In de 35e min kreeg Den Bommel een goede mogelijkheid, na goed doorgaan van Patrick Verolme, maar zijn inzet belandde tegen onderkant lat.
De 2e helft was net begonnen toen Johnno Bakker enkele verdedigers passeerde en alleen voor doel verscheen maar ook zijn inzet kwam tegen onderkant lat. Den Bommel bleef op zoek naar mogelijkheden maar leed veel balverlies en Stellendam hield zich goed staande. Bij een van de spaarzame uitvallen in de 60e min was Stellendam dicht bij een doelpunt maar de inzet ging langs de verkeerde kant van de paal. Den Bommel bleef proberen om een gaatje in de verdediging van Stellendam te vinden en als dit lukte dan werd er slordig met de mogelijkheden omgesprongen. In de 87e min leek het dan toch te lukken maar de inzet van Johnno Bakker werd door de doelman onschadelijk gemaakt. Even later lukte het dan toch nog, een diepe bal van Patrick Verolme op Johnno Bakker die op zijn beurt broer Wesley de mogelijkheid bood om de 0-1 te scoren.
Niet lang daarna floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd.

Opstelling: Ti Jey Bins, Jesper vd Hoek, Raoul Verolme, Leon Breeman, Ruud Maliepaard, Johan Kornet, Patrick Verolme, Hans Kornet, Jarno Osseweijer, Johnno Bakker, Wesley Bakker.