Tholense Boys 1 - Den Bommel 1 31 oktober 2015 Terug

De overwinning van Tholense Boys was zeer terecht maar hoe Den Bommel de doelpunten tegen kreeg kenmerkt een ploeg dat in de onderste gelederen staat, voetbalt zonder zelfvertrouwen en zonder geluk. De eerste drie tegengoals waren schoten die niet echt gevaarlijk waren maar doordat er steeds een verdediger de bal van richting veranderde onhoudbaar waren voor doelman Bins. Bij het vierde doelpunt had laatste man Raoul Verolme de bal onder controle maar gleed daarna uit op het zanderige veld en kon een speler van de thuisclub simpel scoren.

Al in de 9e min leek de thuisclub op voorsprong te komen maar werd afgekeurd omdat op het laatste moment een in buitenspel staande aanvaller de bal, in plaats van deze gewoon over de lijn te laten rollen, besloot voor alle zekerheid toch maar binnen te tikken. Het was echter uitstel, in de 12e min werd in 1e instantie een corner tegen de lat gekopt, de terugspringende bal werd opnieuw ingeschoten leek een prooi te worden voor doelman Bins maar ging via het been van Leon Breeman in het doel, 1-0. Enkele min later werd het volgende schot, ditmaal door Corné op ’t Hof, van richting veranderd waardoor opnieuw de bal in het doel verdween, 2-0. In de 18e min leek Den Bommel wat terug te doen, een vrije trap van Johnno Bakker kwam tegen onderkant lat en de bal werd opnieuw ingeschoten, door een verdediger van richting veranderd maar de bal kwam recht in de handen van de doelman en niet zoals bij Den Bommel in het doel. De daarop volgende aanval van de thuisclub was wederom raak. Opnieuw werd een niet gevaarlijk schot van richting veranderd en kon de bal uit het net worden gehaald, 3-0. Na 30 min spelen kreeg een speler van Tholense Boys zijn 2e gele kaart en moest men met 10 man verder. Den Bommel kon daardoor wat meer richting het doel van de thuisclub gaan spelen maar in de 39e min kreeg men opnieuw uit het “niets” een doelpunt tegen. Laatste man Raoul Verolme kon een lange bal simpel onderscheppen maar op het moment dat hij de bal verder wilde spelen gleed hij uit, een aanvaller van Tholense Boys kon simpel de bal oppikken en alleen op doel af gaan om de 4-0 binnen te schieten.
In de 2e helft probeerde Den Bommel nog wat aan de stand te veranderen maar het lukte niet om echt gevaarlijk te worden, verder dan wat doelpogingen van afstand kwam men niet. De beste kansen waren nog voor de thuisclub maar doelman Bins voorkwam een grotere nederlaag.

Opstelling: Ti Jey Bins, Joey Bahnert, Raoul Verolme, Leon Breeman, Ruud Maliepaard (25e Michel v St Annaland), Corné op ’t Hof (75e Ben v Gijtenbeek), Jarno Osseweijer (70e Johan Kornet), Jesper vd Hoek, Patrick Verolme, Johnno Bakker, Wesley Bakker.

VOOR FOTO'S VAN DE WEDSTRIJD KLIK HIER