Verslag DFS - Den Bommel 10 oktober 2015 Terug

Als er een top drie van de wedstrijden met gemiste kansen zou zijn zou de wedstrijd tegen DFS uit Burg-Haamstede er zeker in staan. Wel 7 honderd procent kansen werden niet benut. Daarnaast ook tal van “kleine” kansen en een schot op de paal. Het wilde niet lukken. Om daarmee te zeggen dat Den Bommel een uitstekende wedstrijd speelde is ook verre van waar, het speelde rommelig en onzeker.
Na 10 corners, zonder resultaat, wist Den Bommel uit de 11e wel te scoren. In de 14e min was het de bij de 2e paal staande Wesley Bakker die de bal terug legde op Patrick Verolme en zijn schot ging tegen het net, 0-1. DFS bleef proberen er uit te komen maar kon nog geen echte vuist maken. In de 25e min probeerde men het van zo’n 45 mtr en het schot ging over doelman Botterhuis, die een paar meter voor zijn doellijn stond, in het doel, 1-1. Direct daarna had Johnno Bakker de mogelijkheid om Den Bommel weer op voorsprong te zetten maar zijn lob ging net naast. Vlak voor het rustsignaal stuurde Robin den Engelsman Wesley Bakker goed de diepte in maar zijn inzet belandde op de paal.
In de 52e min was het deze keer Patrick Verolme die een uitstekende kans, na een snelle combinatie over diverse schijven, kreeg maar de reeds uitgespeelde doelman wist de bal alsnog te keren. In de 75e min was het opnieuw Patrick Verolme die voor een bijna leeg doel de bal niet tussen de palen wist te krijgen. In een van de weinige aanvallen, 79e min, van DFS kwam de voorzet via de lat bij een vrijstaande speler en die wist wel raad met de mogelijkheid, 2-1. Gelukkig voor Den Bommel wist Johnno Bakker enkele min later wel het doel te vinden, op aangeven van Wesley Bakker, en scoorde hij de 2-2. Den Bommel ging daarna voor de volle winst, Johnno Bakker kreeg daarvoor nog de beste kans toen hij alleen op doel afging maar verder dan een lob in de handen van de uitgelopen doelman kwam hij niet.
Bij de laatste aanval van DFS mocht Den Bommel ook nog van geluk spreken dat de aanvaller het hoofd niet goed tegen de bal kon krijgen anders had men met lege handen huiswaarts kunnen keren.

Opstelling: Thijs Botterhuis, Jesper vd Hoek, Raoul Verolme, Leon Breeman, Ruud Maliepaard, Johan Kornet (80e Jos Maliepaard), Robin den Engelsman (60e Hans Kornet), Jarno Osseweijer (75e Wilco v Bergen), Patrick Verolme, Johnno Bakker, Wesley Bakker.

Voor foto's van deze wedstrijd klik hier.