Verslag WHS-Den Bommel 26 september 2015 Terug

Ondanks dat Den Bommel een viertal basisspelers misste is men er toch in geslaagd de 3 punten mee te nemen uit Sint Annaland. Met veel inzet werd de wedstrijd tegen WHS in de laatste minuten beslist en eindigde deze in een 3-4 overwinning.
Den Bommel ging goed van start en in de 4e min kwam men op voorsprong, Johnno Bakker ging op rechts goed door en binnen de 16mtr gekomen schoot hij de bal diagonaal in de bovenhoek, 0-1.
Lang kon men niet van deze stand genieten, in de 10e min probeerde Raoul Verolme op te ruimen maar zijn schot kwam via een uitgestoken been bij de vrijstaande spits. Die bedacht zich geen moment en schoot de 1-1 binnen. Bij de daarop volgende aanval leek Den Bommel weer op voorsprong te komen toen Patrick Verolme goed doorging maar de doelman wist zijn vingertoppen nog tegen de bal te krijgen en daarmee ten koste van een corner erger te voorkomen. Daarna ging het spel wat op en neer met een WHS dat iets gevaarlijker was. In de 30e min kon het thuispubliek weer juichen, wederom was het de gevaarlijke spits die zich knap vrij draaide en de bal langs doelman Bins schoof, 2-1.
Na de rust was het Den Bommel dat grotendeels de wedstrijd bepaalde. Dit leidde in de 54e min tot de gelijkmaker, een diepe bal van Leon Breeman werd door Johnno Bakker goed ingeschat en met een lob over de uitgekomen doelman scoorde hij de 2-2. Den Bommel ging op zoek naar de voorsprong maar moest alert blijven op de snelle uitvallen van de thuisclub. In de 72e min moest men toch het antwoord schuldig blijven op een voorzet van rechts, voor de 3e maal was het de spits die slimmer was dan de verdediging van Den Bommel en kopte hij de 3-2 binnen. Den Bommel gaf zich niet gewonnen en bleef geconcentreerd en met veel inzet spelen. In de 75e min had men pech toen Wesley Bakker een vrije trap tegen de kruising schoot. Een paar min later ging opnieuw Patrick Verolme door het hart van de verdediging maar zag zijn inzet via de vingertoppen van de doelman tegen de paal belanden. Het was echter “uitstel van executie”, in de 85e min zag Johnno Bakker zijn voorzet bij de 2e paal door de attente Jarno Osseweijer worden omgezet tot 3-3. De goede inzet van deze middag werd in de 88e min beloond, Patrick Verolme ging wederom door het midden langs enkele verdedigers en zag zijn inzet nu wel tegen het net belanden, 3-4. WHS kon daarna niets meer terug doen en de 3 punten waren binnen.

Opstelling: Ti Jey Bins, Corné op ’t Hof, Raoul Verolme, Leon Breeman, Ruud Maliepaard (60e Johan Kornet), Jesper vd Hoek, Robin den Engelsman, Jarno Osseweijer, Patrick Verolme, Johnno Bakker, Wesley Bakker

Voor foto's van de wedstrijd klik hier.