Verslag Duiveland -Den Bommel 13 september 2015 Terug

Ook in de 2e wedstrijd, uit tegen Duiveland, is het Den Bommel niet gelukt om punten te pakken.
Wederom waren er voor het publiek negen doelpunten te zien en was het Den Bommel die aan het kortste eind trok.
Op vreemde bodem was het Duiveland die met 6-3 de overwinning opeiste. Den Bommel had geen antwoord op het goede spel van de snelle aanvallers van de thuisclub.

Na anderhalve minuut keek Den Bommel al tegen een achterstand aan, toen de spits in de ruimte werd weggestuurd en handig doelman Bins omspeelde. Vier minuten later lag ook de 2-0 in het net, bij een corner wist dezelfde speler hoger te springen dan zijn tegenstander en de bal binnen koppen. Weer vier minuten later was het Den Bommel die het net wist te vinden, op aangeven van Johnno Bakker kon Robin den Engelsman de bal simpel binnen tikken, 2-1. Daarna was het de thuisploeg die weer twee goede mogelijkheden had om te scoren maar ging slordig met deze kansen om. In de 19e minuut moest de verdediging van Den Bommel opnieuw het antwoord schuldig blijven op een snelle aanval van Duiveland en werd het 3-1. Toen in de 23e minuut de scheidsrechter de bal op de stip legde, nadat Joey Bahnert bij een doelpoging een speler van Duiveland op een onjuiste wijze hinderde, kwam zelfs de 4-1 op het scorebord. Na wat omzettingen in het elftal bij Den Bommel kon men de schade beperken tot aan het rustsignaal.

In de 2e helft ging Den Bommel gelijk op zoek naar eerherstel en in de 46e minuut kreeg Wesley Bakker een goede mogelijkheid maar zag zijn schot gekeerd door de doelman. Drie minuten later stuurde Patrick Verolme Wouter Bakelaar de diepte in en de voorzet werd door Johnno Bakker binnen geschoten, 4-2. De thuisclub werd steeds verder in de verdediging gedrongen en in de 56e min leek de 4-3 in de maak maar de inzet van Johnno Bakker verdween via buitenkant paal achter de doellijn. Vier minuten later werd een vrije trap door Patrick Verolme keurig in de voeten van de diepgaande Johnno Bakker gespeeld en de lob van Johnno verdween in het doel, 4-3. De wedstrijd kon nu weer alle kanten op en Den Bommel geloofde er weer in. Dit was echter van korte duur, in de 63e min werd een vrije trap, net buiten de 16mtr, keurig in de beneden hoek geschoten, 5-3. Bij Den Bommel was het “over en uit” en werd het in de 83e min zelfs nog 6-3 toen de buitenspelval goed werd omzeild.

Opstelling: Ti Jey Bins, Joey Bahnert, Patrick Verolme, Leon Breeman, Raoul Verolme, Jesper vd Hoek,
Michel v St. Annaland (80e Johan Kornet), Robin den Engelsman (53 Jarno Osseweijer), Wouter Bakelaar,
Wesley Bakker, Johnno Bakker

Voor foto's van de wedstrijd klik hier.