Verslag DBGC - Den Bommel 18 april 2015 Terug

In de uitwedstrijd tegen het op de 1e plaats staande DBGC is het Den Bommel niet gelukt om revanche te nemen van de verloren thuiswedstrijd twee weken geleden. Er werd nu wel beter tegenspel gegeven maar het was de thuisclub die het meest scoorde en daardoor de 3 punten kon bijschrijven.
Den Bommel begon scherp aan de wedstrijd maar moest al na 9 min tegen een achterstand aan kijken, een schot van zo’n 18mtr verdween in de verre hoek, 1-0. In de 18 min leek DBGC zelfs op 2-0 te komen maar met een flitsende reactie kon keeper Bins dit maal erger voorkomen. Den Bommel probeerde waar mogelijk de aanval te zoeken maar kon nog geen echte vuist maken. In de 26e min een snelle uitval van DBGC en de 2-0 was een feit. In de daarop volgende aanval leek Den Bommel tegen te scoren maar de doelman kon een inzet van Wouter Bakelaar, op aangeven van Patrick Verolme, met de vingertoppen tot hoekschop verwerken.

Na de rust ging Den Bommel wederom op zoek naar een aansluitingstreffer en in de 50e min was het Wesley Bakker die van dichtbij de doelman het nakijken gaf, 2-1. Den Bommel ging op zoek naar meer maar het was DBGC dat in de 54 en 55e min er gevaarlijk uit kon komen, beide keren stond doelman Bins in de weg. Den Bommel bleef druk naar voren geven en dit was “koren op de molen” voor de snelle aanvallers van de thuisclub. In de 65e min werd het na een counter 3-1. Even later kreeg een speler van DBGC, na een overtreding op Corne Op ’t Hof, direct rood en moest men met 10 man verder. Den Bommel probeerde daarna met man en macht iets te forceren maar het lukte niet om de verdediging van DBGC kapot te krijgen.

Opstelling: Ti Jey Bins, Joey Bahnert (55 Robin den Engelsman), Raoul Verolme, Leon Breeman, Ruud Maliepaard, Jesper vd Hoek, Frank Post (70 Corne Op ’t Hof), Michel v St Annaland, Patrick Verolme, Wouter Bakelaar, Wesley Bakker

Kaarten: Wesley Bakker

Voor foto's klik hier