Verslag Den Bommel - Bruse Boys 18 mei 2024 Terug

Verslag en foto's door Rombout van Reijn

Op een zonnige zaterdagmiddag, 18 mei 2024, vond op Sportpark De Kruus in Den Bommel de strijd plaats tussen VV Den Bommel en Bruse Boys. Voor beide ploegen stond er niets meer op het spel behalve de eer en Bruse Boys was op dat vlak duidelijk meer gemotiveerd.

De wedstrijd begon in een tergend laag tempo, maar na twintig minuten opende Bruse Boys de score. Den Bommel hielp daarbij onbedoeld door verkeerd uit te verdedigen, waardoor Bruse Boys een cadeautje in ontvangst nam. Het was tekenend voor de wedstrijd waarin voor Den Bommel niet veel lukte.

Ondanks een vroege blessure van Wesley Bakker, die zijn afscheidswedstrijd speelde, bleef de spanning voelbaar. Zijn broer Johnno was een plaag voor de verdediging van Bruse Boys, maar kon in zijn eentje niet het verschil maken. In de 45e minuut verdubbelde Bruse Boys de voorsprong, waarbij de eerdere doelpuntenmaker nu als assistent optrad.

De tweede helft bracht geen grote veranderingen. Johnno bleef gevaarlijk en Bruse Boys bleef uitbreken. In de 65e minuut werd Wesley Bakker gewisseld, gevolgd door Corne op 't Hof in de 75e minuut. Beide spelers werden met een erehaag van het veld geleid.

De wedstrijd kabbelde hierna een beetje naar het einde, in de laatste 10 minuten liet Den Bommel het een beetje lopen en liep Bruse Boys uit naar een 0-5 overwinning. Waarna de scheidsrechter Den Bommel uit haar lijden verlost en de wedstrijd beëindigde.

Op zaterdag 25 mei 2024 staat de volgende wedstrijd voor Den Bommel gepland. Op Sportpark Molengors in Stellendam nemen ze het op tegen VV Stellendam, dat op de 9e plaats staat. Met slechts één punt voorsprong op de nacompetitie plaatsen zal Stellendam alles op alles zetten om Internos van het vege lijf te houden. Internos, met één punt minder, kan bij verlies of een gelijkspel van Stellendam nog over Stellendam heen springen. Stellendam kan niet vertrouwen op de uitslag van de wedstrijd Internos tegen Vrederust dat al is uitgespeeld en veroordeeld tot nacompetitie. We verwachten dat Stellendam met het mes tussen de tanden zal strijden voor de laatste kans, maar we verwachten ook dat Den Bommel de sportieve plicht zal doen. Het wordt een spannende afsluiting van het seizoen.