Verslag Halsteren - Den Bommel 11 mei 2024 Terug

VERSLAG DOOR ROMBOUT VAN REIJN

Op zaterdag 11 mei 2024 om 15.00 uur stond de wedstrijd tussen Halsteren en VV Den Bommel op het programma op Sportpark De Beek. Halsteren, de huidige lijstaanvoerder, nam het op tegen VV Den Bommel, dat de 8e positie bezet in de Zaterdag 3e klasse B van Zuid 1. De wedstrijd eindigde helaas in een overtuigende 7-1 overwinning voor Halsteren.

Ondanks het feit dat Halsteren beschikt over een mooi hoofdveld met tribune, week de ploeg uit naar het verfoeide kunstgrasveld. Dit was hetzelfde veld waarop Den Bommel eerder een wedstrijd tegen VVCS speelde en waarop Wesley Bakker zich ernstig blesseerde. Niet bepaald een prettig vooruitzicht om op dat verschrikkelijke veld weer een wedstrijd te moeten afwerken, en helaas bleek die vrees gerechtvaardigd. Waarom werd afgeweken van het hoofdveld is een raadsel, aangezien er zowel voorafgaand als tijdens de wedstrijd tegen Den Bommel andere wedstrijden op dat veld werden gespeeld. Een beetje vreemd dus, en volgens mij niet volgens de regels, maar dat is voor de spelregelpuristen om uit te zoeken.

Halsteren, na een 2-0 nederlaag tegen de nummer laatste Kogelvangers, zag hun voorsprong op de nummer 2 DVV09 slinken tot slechts 1 punt. Dat zat de lijstaanvoerder duidelijk niet lekker, en er zal ongetwijfeld een stormpje in de kleedkamer hebben gestaan om zich te revancheren. Voor Den Bommel ging deze wedstrijd nergens meer om, behalve het meegereisde publiek vermaken en eventueel de buren van DVV’09 een handje helpen. Helaas kwam er van beide intenties weinig terecht.

De wedstrijd begon aftastend, maar na 10 minuten moest Thomas Engels zich ernstig blesseren door zijn schoen die bleef haken in het kunstgras. Zijn enkel klapte dubbel, en hij moest noodgedwongen uitvallen.

De vloek van het Halsterse kunstgras velde dus weer een slachtoffer, en helaas voor Den Bommel bleef het daar niet bij. Thomas werd vervangen door Tony Tieleman, wat leidde tot vroege aanpassingen in de opstelling. Daniek de Roon, die op het middenveld was gestart, moest noodgedwongen een linie naar achteren zakken. Niet veel later incasseerde Den Bommel de eerste tegentreffer, ondanks een flink buitenspelluchtje werd het doelpunt toch goedgekeurd.

In de 32e minuut kreeg Den Bommel een penalty na een handsbal van Halsteren in hun eigen strafschopgebied, maar deze spatte op de lat uiteen. Ondertussen raakte ook Patrick Verolme geblesseerd op de vervloekte plastic ondergrond, maar hij hield het tot in de tweede helft vol voordat hij zou worden vervangen. In de 44e minuut gebeurde het onvermijdelijke en kon de lange verdediger van Halsteren vrij inkoppen en de 3-0 scoren. In blessuretijd van de eerste helft kreeg Patrick een opzichtige duw in de rug, waarna de aanvaller van Halsteren simpel van dichtbij kon scoren. Ondanks de overtreding werd de rust aangevangen met een 4-0 stand.

Na de rust was hetzelfde spelbeeld te zien: Halsteren loerde op kansen en Den Bommel kon nauwelijks een vuist maken. Halsteren lokte Den Bommel steeds naar voren om vervolgens de bal in de diepte achter de Bommelse verdediging te leggen. De snelle vleugelspelers van Halsteren klopten de Bommelse verdediging keer op keer op snelheid. In de 55e minuut werd Corné op ‘t Hof op snelheid afgetroefd, waarna de speler van Halsteren Johan Kornet uitkapte en Frank Post net te laat kwam om hem van scoren en van de 5-0 af te houden.

In de 84e minuut werd Johnno Bakker in de zestienmeter onderuit geschoffeld, maar de scheidsrechter weigerde een strafschop toe te kennen. Twee minuten later was het wel raak: Johnno werd opzichtig geduwd door de nummer 4 van Halsteren, en Corné op ‘t Hof benutte de penalty door de eretreffer voor Den Bommel te scoren.

Uiteindelijk wist Halsteren de uitslag naar 7-1 te tillen en verloor Den Bommel kansloos van de lijstaanvoerder. Een blamage voor Den Bommel, maar soms gebeurt dat in het voetbal en dus een wedstrijd om snel te vergeten.

Volgende week, op zaterdag 18 mei 2024 om 14.30 uur, neemt VV Den Bommel het in de thuiswedstrijd op tegen Bruse Boys. Momenteel staat Den Bommel op de 8e plaats, terwijl Bruse Boys de 7e positie bezet. Bruse Boys heeft zich al veiliggespeeld en het heilig vuur lijkt wat gedoofd met slechts 1 overwinning uit de laatste 5 wedstrijden. De heenwedstrijd eindigde in een 4-0 overwinning voor Bruse Boys, dus Den Bommel zal extra gebrand zijn op revanche.