Verslag Den Bommel-Alliance 09 maart 2024 Terug

Door Rombout van Reijn

Wedstrijdverslag: Den Bommel vs. Alliance (3-1)

Op zaterdag 9 maart stond de ontmoeting met Alliance op het programma voor Den Bommel. De eerdere uitwedstrijd op 14 oktober was met 1-2 door Den Bommel gewonnen maar dat was in de goede periode van Den Bommel. Nu gaat het een stuk lastiger maar dus nog meer reden om punten te pakken tegen de nummer 13 van de ranglijst.

Al in de eerste minuten van de wedstrijd liet Den Bommel gevaar zien in het strafschopgebied van de tegenstander. Ruben bleek een constante dreiging te vormen voor de verdediging van Alliance, die alle zeilen moest bijzetten om hem onder controle te houden. Gelukkig verliep dit duel in een sportieve sfeer, wat het wedstrijdverloop ten goede kwam.

Alliance loerde op de counter en creëerde af en toe gevaarlijke momenten. In de 9e minuut moest keeper Sander van Reijn ingrijpen om een voorzet vanaf links buiten het bereik van de aanstormende nummer 10 van Alliance te houden.

Het eerste doelpunt leek uit het niets te komen. De snelle nummer 10 van Alliance werd diep gestuurd aan de linkerkant en schoot verwoestend hard vanaf de rand van het zestienmetergebied, waardoor keeper Sander van Reijn kansloos was. Met deze treffer nam Alliance een 0-1 voorsprong, maar Den Bommel bleef vastberaden en ging door met waar het mee bezig was.

In de 24e minuut kopte Johan Kornet net over het doel van Alliance, gevolgd door een kans voor Frank Post die werd gesmoord in de verdediging van Alliance in de 33e minuut. Vlak voor rust kwam de verdiende beloning voor Den Bommel toen Ruben op links de achterlijn opzocht en de bal over de uitkomende keeper van Alliance stifte naar Coen Kornet, die de bal simpel in het lege doel kopte. Hiermee werd de stand gelijk getrokken naar 1-1, wat tevens de ruststand was na een gevaarlijke aanval van Alliance die werd geneutraliseerd door Daniek de Roon.

Kort na de rust, voordat iedereen zijn posities had ingenomen, kwam Ruben opnieuw in actie. Hij ontving de bal aan de rechterkant, dribbelde richting het doel van Alliance, kapte zijn directe tegenstander uit en verschalkte vervolgens de keeper in de korte hoek, waardoor Den Bommel op een 2-1 voorsprong kwam.

Drie minuten later kreeg Alliance een vrije trap op een gevaarlijke positie, maar de bal belandde via de muur over de achterlijn. De daaropvolgende corner leverde niets op voor Alliance.

In de 55e minuut leverde een voorzet van Max Lokker op rechts een kans op voor Ruben, maar zijn doelpunt werd afgekeurd wegens buitenspel.

In de 65e minuut werd Den Bommel een duidelijke penalty onthouden toen de centrale verdediger van Alliance de bal binnen het strafschopgebied miste en op de enkel van Patrick Verolme stond. Ondanks de overtreding zag de scheidsrechter hier geen strafschop in.

In de 80e minuut kreeg Alliance nog een kans om gelijk te maken, maar de aanvaller stuitte op de uitkomende keeper van Den Bommel. Alliance besloot vervolgens achterin één-op-één te spelen en stuurde de centrale verdediger mee naar voren. Ruben wist hiervan te profiteren en scoorde de 3-1.

Met deze overwinning op zak kijkt Den Bommel nu vooruit naar de uitwedstrijd tegen VVC'68, dat met 1-2 van de Kogelvangers heeft gewonnen en momenteel op de derde plaats staat in de competitie.De eerdere thuiswedstrijd op 28 oktober werd op het laatste moment met 3-2 door Den Bommel gewonnen dus VVC’68 zal uit zijn op revanche.