Verslag DJS - Den Bommel 02 maart 2024 Terug

Wedstrijdverslag door Rombout van Reijn: De Jonge Spartaan vs. Den Bommel (4-1)

Op zaterdag 2 maart stond de confrontatie tussen De Jonge Spartaan (DJS) en Den Bommel op het programma. Beide teams kenden een sterke eerste periode, maar hebben moeite om hun vorm vast te houden in de tweede periode. Voorafgaand aan de wedstrijd stond Den Bommel op 6 punten en DJS op 8 punten uit 7 wedstrijden, een opmerkelijk verschil met hun eerdere prestaties.

Ondanks een gebroken neus uit de vorige wedstrijd, stond Daniek de Roon met een gezichtsmasker aan de aftrap.

Den Bommel toonde zich voetballend niet de mindere van DJS maar net als in de vorige ontmoeting trok de tegenstander aan het langste eind. De wedstrijd begon onder een waterig zonnetje op het volle sportpark Spartacus. Den Bommel koos voor een 5-2-3 opstelling en bood DJS stevig weerwerk.

In de 3e minuut leek Den Bommel een voorsprong te pakken na een vloeiende aanval, maar het doelpunt werd afgekeurd na aarzeling van de scheidsrechter, die het twijfelachtige vlagsignaal van de grensrechter overnam. Nog geen minuut later stond Ruben voor een leeg doel maar de voorzet was net iets te hoog waardoor hij zijn hoofd niet achter de bal maar eronder kreeg en de bal over het lege doel van DJS vloog.

DJS moest alle zeilen bijzetten om Den Bommel van scoren af te houden. In de 14e minuut kreeg Wesley Bakker een harde schop, maar na verzorging en een paar paracetamolletjes kon hij gelukkig verder spelen.

In 35e minuut wist Den Bommel de bal niet uit haar strafschopgebied te krijgen. Een speler van DJS wist de bal maar half te raken maar deze ging wel, tot vreugde van DJS, via de binnenkant van de paal het doel in. Den Bommel moest dus weer in de achtervolging. De 1-0 stand zou echter ook de ruststand blijken te zijn.

Na de rust kwam Den Bommel sterk terug en trok de stand gelijk in de 53e minuut dankzij een doelpunt van Johnno Bakker. Maar DJS herstelde zich snel en scoorde in de 74e minuut opnieuw na een fout in de verdediging van Den Bommel.

Johnno werd kort hierna door de keeper van DJS onrechtmatig afgestopt in het strafschopgebied, wat resulteerde in een gele kaart voor de keeper en een penalty voor Den Bommel en de mogelijkheid om de stand weer gelijk te trekken. Patrick Verolme is voor dit soort aangelegenheden de aangewezen man maar bij DJS is kennelijk bekend hoe hij strafschoppen neemt want de keeper ging naar de goede hoek. Dat hij daarbij te vroeg van zijn lijn kwam werd door de scheidsrechter gemist en de stand bleef dus in het voordeel van DJS.

Met nog enkele minuten te spelen, ging Den Bommel alles of niets spelen, maar DJS profiteerde hiervan en scoorde nog twee doelpunten, waardoor ze met 4-1 wonnen.

Ondanks de uitslag waren de teams aan elkaar gewaagd, en een gelijkspel had zeker niet misstaan. DJS kan opgelucht ademhalen na dit resultaat, terwijl Den Bommel zijn naaste concurrenten, die allemaal wisten te winnen, langzaam uit het zicht ziet verdwijnen.