Verslag Den Bommel - Stellendam 17 februari 2024 Terug

DOOR ROMBOUT VAN REIJN

Verslag Den Bommel - Stellendam (1-1)

In een duel tussen de nummers 8 en 10 van de 3e klasse B van regio Zuid 1 stonden Den Bommel en Stellendam tegenover elkaar, beide teams zijn op zoek naar de broodnodige punten om weg te blijven bij de nacompetitieplaatsen. Voor Den Bommel is het een bijzonder uitdagende periode, waarin het geluk en de vorm van het begin van het seizoen zijn verdampt.

De wedstrijd trok veel toeschouwers, maar zij werden niet verwend met een spectaculaire pot voetbal. In plaats daarvan verliep het spel traag, zonder duidelijke overheersing door één van beide teams. De wedstrijd speelde zich voornamelijk af tussen de zestienmetergebieden van beide teams, met af en toe wat kleine kansjes die niet werden benut, waardoor beide keepers het relatief rustig hadden.

Het tij keerde echter in de 32e minuut toen Johnno Bakker zijn tegenstander uitspeelde en koelbloedig de verre hoek vond, waardoor Den Bommel op een 1-0 voorsprong kwam. De rest van de eerste helft kabbelde voort met weinig hoogtepunten en enkele kansen die niet werden omgezet in doelpunten, zoals een schot van Ruben kort voor rust dat door de keeper werd gestopt.

Na de rust bleef het niveau van het spel laag en bleven de spaarzame kansen aan beide kanten niet benut. Naarmate de tijd verstreek, begon vermoeidheid een rol te spelen. In de 83e minuut slaagde Den Bommel er niet in om de bal uit het strafschopgebied te krijgen, waarna Michael Mettrop namens Stellendam de bal hard en hoog in het doel schoot en de stand op 1-1 bracht. Vlak voor het einde van de wedstrijd kreeg dezelfde speler zijn tweede gele kaart voor een overtreding op Patrick Verolme waardoor Stellendam met tien man verder moest.

In de slotminuten drong Den Bommel nog aan, met een hard schot van Johnno Bakker op het doel van Stellendam, dat echter via de verre paal het veld weer in spatte. Op basis van het spel zou een overwinning niet verdiend zijn geweest, en zo eindigde de wedstrijd in een terecht gelijkspel waar beide ploegen niet veel mee opschieten.

Door dit gelijkspel en de overwinning van Internos bij Vrederust zakt Den Bommel naar de 9e plaats op de ranglijst. Het contrast tussen de eerste en tweede periode van het seizoen kan niet groter zijn. Werd de eerste periode nog afgesloten op een 3e plek met 16 punten uit 8 wedstrijden staat Den Bommel nu in de tweede periode, schrik niet, één na laatste met 3 punten uit 6 wedstrijden!

Het is duidelijk dat de winterperiode een negatieve invloed heeft gehad op de resultaten, hopelijk kunnen de stijgende temperaturen voor een positieve verandering zorgen.