Verslag Bruse Boys - Den Bommel 27 januari 2024 Terug

Geen vuist, verslag van de Wedstrijd: Bruse Boys - vv Den Bommel  (4-0)

Op een zonnige zaterdagmiddag, rond 14.30 uur, stond de wedstrijd tussen vv Den Bommel en de Bruse Boys op het programma. Ondanks een evenwichtige wedstrijd kostte een gebrek aan effectiviteit de wedstrijd voor Den Bommel, wat resulteerde in een duidelijke overwinning voor de Bruse Boys. Dit gebrek aan doeltreffendheid was eerder in het seizoen al een probleem en bleek wederom een struikelblok voor Den Bommel.

De aftrap vond plaats op een uitstekende grasmat, maar de eerste helft ontwikkelde zich tot een matige vertoning. Beide teams slaagden er niet in de winterstop van zich af te schudden. De wedstrijd werd helaas al snel ontsierd door een harde tackle van de nummer 8 van de Bruse Boys op Thomas Engels, wat resulteerde in een blessure die het einde van zijn wedstrijd betekende. Verbazingwekkend genoeg bleef deze actie onbestraft, ondanks dat verschillende kaarten gerechtvaardigd hadden kunnen zijn. Het inconsequente fluiten van de scheidsrechter zou de hele wedstrijd aanhouden en beide teams zouden daar last van blijven houden.

Vlak voor rust werden de Bruse Boys geholpen door een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Een hard schot op de Bommelse paal resulteerde in een carambole die de arm van Corne Op't Hof raakte. De scheidsrechter interpreteerde dit als een penalty. De regels omtrent hands zijn de laatste jaren dermate gewijzigd dat het ondoenlijk is te volgen en een discussie vruchteloos is, maar feit blijft dat de arm in een natuurlijk houding was, de bal niet bewust werd gespeeld en bal van het doel af vloog. Hoe dan ook, de Bruse Boys kwamen via deze strafschop goedkoop op voorsprong. Keeper Sander van Reijn dook nog wel naar de goede hoek maar het schot was buiten bereik.

In de tweede helft werd het spel voortgezet met weinig verheffend spel of echte kansen van beide zijden. Pas rond de 65ste minuut wist de spits van de Bruse Boys  door de verdediging van Den Bommel te breken en de bal onder keeper Sander van Reijn door het doel in te schieten, wat resulteerde in een 2-0 stand. Een ongelukkige botsing tussen Corne Op't Hof (het was niet zijn wedstrijd) en de nummer 5 van de Bruse Boys in de 78ste minuut resulteerde in een blessure voor de Bruse Boys-speler en een tulband voor Corne.

Den Bommel probeerde in het vervolg alles of niets te spelen, maar de Bruse Boys counterden effectief en scoorden in de laatste minuten nog twee keer. De eerste keer via de binnenkant van de paal en de tweede keer van dichtbij, hard en onhoudbaar. Den Bommel wist gedurende de hele wedstrijd te weinig te creëren, met nauwelijks uitgespeelde kansen en verkeerde beslissingen in de aanval. Het gebrek aan doeltreffendheid bij Den Bommel en de effectiviteit van de Bruse Boys resulteerde uiteindelijk in een geflatteerde 4-0 nederlaag voor Den Bommel.