Verslag Den Bommel - Klundert 11 november 2023 Terug

Door Rombout van Reijn

Op zaterdag 11 november stond voor vv Den Bommel de thuiswedstrijd tegen Klundert op het programma. Den Bommel stond op de 3e plaats en Klundert op de 5e plek in de competitie. Het was dus voor beide ploegen een wedstrijd van aan- of afhaken bij de bovenste ploegen in de competitie.

Op deze zonnige zaterdagmiddag betrad vv Den Bommel het door de regenval zware veld voor de ontmoeting met Klundert. De sfeer werd gezet door de pupil van de week, die de toon zette door stijlvol zijn doelpunt te scoren. Om 14.33 uur blies scheidsrechter Bracht voor de aftrap van wat een boeiende wedstrijd zou worden.

Den Bommel zette vanaf het begin hoog druk en trachtte Klundert op hun eigen helft vast te zetten. De intenties waren duidelijk, maar het veldoverwicht vertaalde zich ondanks de vele kansen nog niet in doelpunten. In de tegenstoot loerde Klundert met hun snelle buitenspelers op gevaar, en dat resulteerde in de 22 ste minuut in een tegendoelpunt. Na een snelle uitbraak op links werkte Ramon Frijters de bal achter de kansloze Sander van Reijn en zette Klundert, een beetje tegen de verhouding in, op een 0-1 voorsprong.

Den Bommel bleef de bovenliggende partij, maar de kansen werden wederom niet benut. In de 34e minuut miste de kopbal van Wesley Bakker het doel, en kort daarna belandde een kopbal van Daniek de Roon in de handen van de Klundert-keeper. Tot aan de rust bleef de stand ongewijzigd.

Na de rust pakte Den Bommel het initiatief weer. In de 66e minuut bracht Ruben Rui dos Santos de stand op 1-1 door een vrije trap van Johnno Bakker hard achter de keeper van Klundert te koppen. Nog geen vijf minuten later brak Johnno Bakker door de verdediging van Klundert en liet de keeper deze keer kansloos, waardoor Den Bommel op een 2-1 voorsprong kwam.

Den Bommel kreeg daarna nog kansen om de voorsprong verder uit te breiden, maar het lukte niet de score te veranderen. Klundert zette alles op alles en oefende druk uit, maar de verdediging van het vermoeide Den Bommel hield stand. Den Bommel bracht de verse krachten Lars Vervloet, Jelle van Gils en Luca van den Boogert in maar ondanks enkele benauwde momenten kwam de overwinning van Den Bommel niet meer in gevaar.

Met het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Bracht boekte Den Bommel een moeizame, maar waardevolle overwinning. Door het verlies van De Jonge Spartaan staat Den Bommel nu in punten gelijk met hen, maar op doelsaldo nog op de derde plaats. VVC'68 is de nieuwe koploper met een kleine voorsprong van 2 punten. Dankzij deze overwinning slaat Den Bommel een gaatje met de achtervolgers, waar alleen Bruse Boys nog kan aansluiten bij een gunstige uitkomst in hun inhaalwedstrijd tegen Vrederust. De andere teams staan op een aanzienlijke achterstand van 5 punten of meer.