Verslag Internos - Den Bommel 04 november 2023 Terug

Door Rombout van Reijn

Op zaterdag 4 november stond de uitwedstrijd tegen Internos in Etten, Noord-Brabant, op het programma voor vv Den Bommel. Het team moest een flinke reis ondernemen, en extra drukte als gevolg van de afsluiting van de Heinenoordtunnel zorgde voor nog meer reistijd. In de competitie bevond Internos zich op de 11e plaats met 5 punten uit 5 wedstrijden, terwijl Den Bommel op de 4e plaats stond met 10 punten uit 5 wedstrijden.

Het eerste kwartier van de wedstrijd was een periode van aftasten van beide kanten op een moeilijk bespeelbaar veld. De spelers zonder lange noppen onder hun schoenen zouden later spijt hebben, want het natte veld maakte het spel lastig. Ondanks het overwicht van Den Bommel in deze periode, resulteerde dit nog niet in echte kansen.

In de 23e minuut veranderde dit toen een hoekschop vanaf de linkerkant door Jesper van de Hoek met een hard afstandsschot werd omgezet in een doelpunt, waardoor Den Bommel met 0-1 leidde.

In de 38e minuut slaagde Den Bommel erin om de voorsprong te vergroten. Door goed druk te zetten op de opbouwende speler van Internos, werd de bal veroverd en vanaf de rechterflank voor gegeven door Daniek de Roon. De harde voorzet werd bij de eerste paal net gemist door Coen Kornet, maar Johnno Bakker stond attent klaar bij de tweede paal om het doelpunt binnen te schieten. Hierdoor stond Den Bommel comfortabel met 0-2 voor, wat ook de ruststand was.

Na de rust kwam Internos met meer energie uit de kleedkamers en nam het initiatief in de eerste minuten. Dit leidde in de 51e minuut tot de 1-2 na een eigen doelpunt van Den Bommel. De bal ging voorlangs en caramboleerde in het modderige doelgebied onbedoeld via een verdediger van Den Bommel langs de keeper het doel in. Het offensief zwakte daarna weer snel af. Den Bommel nam het initiatief over en gaf dit niet meer uit handen.

In de 53e minuut vergrootte Wesley Bakker de voorsprong van Den Bommel weer tot 1-3 door vanaf de rechterkant van het zestienmetergebied van Internos hard uit te halen en de doelman van Internos kansloos te laten.

Desondanks bleef Den Bommel de bovenliggende partij en kwam het niet meer in de problemen. Er waren meerdere kansen om de voorsprong verder uit te breiden, maar de afwerking was helaas niet gelukkig.

In de 66ste minuut zorgde Johnno Bakker echter voor een laatste verandering in de score door een verre bal goed te controleren en beheerst af te ronden, waardoor de eindstand op 1-4 kwam.

Ondanks nog enkele goede kansen voor Den Bommel veranderde de score niet meer. Internos kreeg enkele corners, maar kon daaruit geen gevaar stichten. Vanwege de aanhoudende regen en de slechte omstandigheden besloot de scheidsrechter in de 90e minuut af te fluiten, waardoor Den Bommel 3 punten aan hun totaal kon toevoegen. Een goede en terechte overwinning en een compliment voor het hele team voor de inzet en het harde werk.

De directe concurrent, Halsteren, die op de derde plaats stond in de competitie, speelde gelijk tegen De Jonge Spartaan (1-1). Hierdoor steeg Den Bommel naar de 3e plaats in de competitie met 2 punten achterstand op VVC’68 en 3 op De Jonge Spartaan, die elkaar volgende week treffen. VV Den Bommel speelt dan de thuiswedstrijd op sportpark De Kruus tegen Klundert dat we op een vijfde plaats teru