ZCS'62 - Den Bommel 09 november 2019 Terug

In Scharrendijke tegen ZSC’62 heeft Den Bommel de eerste 3 punten in een uitwedstrijd kunnen bijschrijven. In de rust stond het scorebord op 1-2 maar na het eindsignaal gaven de cijfers , 2-5, de verhoudingen een beter beeld.

Den Bommel kwam goed uit de startblokken en in de 4e min was het Johnno Bakker, na een steekpas van Thomas Engels, die alleen op het doel af kon gaan en de 0-1 scoorde.
De thuisclub had het lastig maar wist in de 19e min weer op gelijke hoogte te komen.
Even later was het Den Bommel dat bijna weer op voorsprong kwam maar het schot van Johnno Bakker draaide teveel naar buiten toe en ging via buitenkant paal naast. In de 35e min wederom een mogelijkheid voor Den Bommel, een verre uittrap van doelman Kievit over de verdediging van ZSC’62 en Wesley Bakker kon alleen op doel af, zijn inzet kwam niet verder dan het uitgestoken been van de uitgelopen doelman. Vlak voor het rustsignaal kwam dan toch de verdiende voorsprong voor Den Bommel, Thomas Engels ging goed door en schoot de 1-2 binnen.

De eerste kans in de 2e helft as voor de thuisclub en dit betekende ook de gelijkmaker, een voorzet werd goed binnengekopt, 2-2. Den Bommel liet zich niet van de wijs brengen en bleef het spel dicteren. In de 60e min werd dit beloond toen een voorzet van Johnno Bakker bij de tweede paal door Patrick Verolme werd binnen geschoten, 2-3. Niet veel later kwam ook de 2-4, een inzet van Johnno Bakker werd door een verdediger van richting veranderd en had de doelman het nakijken. Ok de 2-5 liet niet lang op zich wachten, Patrick Verolme rondde een goede combinatie met Johan Kornet keurig af. Den Bommel kreeg nog enkele goede mogelijkheden maar het lukte niet meer om de score op te voeren.

Opstelling: Sonny Kievit, Johan Kornet, Joris Buijs (70 Sam Domatilia), Stefan Klink, Leon Breeman (80 Coen Kornet), Frank Post, Jesper vd Hoek (65 Corné op ’t Hof), Patrick Verolme, Wesley Bakker, Johnno Bakker, Thomas Engels