vriendenloterij 29 maart 2019 Terug

Bron: Goeree-Overflakkee.nieuws.nl

Flakkeese clubs krijgen donatie van VriendenLoterij

Het is een mooie opsteker voor verschillende verenigingen en clubs op Goeree-Overflakkee. Dankzij hun achterban hebben ze in 2018 namens de clubkas van de VriendenLoterij gezamenlijk
€ 16.200,- in ontvangst mogen nemen.

In Nederland krijgen een paar duizend clubs, verenigingen en stichtingen via de VriendenLoterij een mooi zakcentje. Zij dragen daarmee bij aan gezondheid en welzijn in hun eigen regio. Dit jaar is er een recordopbrengst van ruim 5,8 miljoen euro weggegeven. De opbrengsten worden zoal besteed aan een nieuw trainingsveld, het opknappen van een clubhuis en hulp aan jong en oud in de regio.

Op Goeree-Overflakkee zijn een aantal clubs er met prachtige bedragen vandoor gegaan. Zo heeft Voetbalvereniging Den Bommel een cheque ontvangen van 2707 euro, heeft RKVV Fios uit Achthuizen maar liefst 3233 euro mogen ontvangen en kreeg VV Herkingen ’55 2099 euro gestort op de rekening.

Daarnaast mochten vier verenigingen in Middelharnis 4266 euro verdelen. Korfbalvereniging Good Luck haalde daarbij het hoogste bedrag op, namelijk 1883 euro. En in Nieuwe-Tonge werd er 3895 euro verdeeld over twee verenigingen. Nieuwe-Tonge Voetbal Vereniging ging er vandoor met 2619 euro.

Over de VriendenLoterij
De VriendenLoterij steunt maatschappelijke initiatieven die mensen met onvoldoende middelen of mogelijkheden een steuntje in de rug geven, zodat zij voluit mee kunnen doen in de samenleving en een volwaardig leven kunnen leiden. Ook steunt zij vrijwilligers in hun ambitie om een bijdrage aan de maatschappij te leveren. De loterij werft fondsen voor goede doelen die werken aan gezondheid en welzijn en geeft bekendheid aan hun werk.

Bij de VriendenLoterij is je mobiele telefoonnummer je lotnummer. Deelnemers maken met hun mobiele telefoonnummer maandelijks kans op meer dan honderdduizend prijzen en hebben de mogelijkheid om voor een zelfgekozen goed doel mee te spelen. Inmiddels spelen ruim 540.000 deelnemers mee voor 48 goede doelen en ruim 3.300 clubs, verenigingen en stichtingen in Nederland. Sinds 1998 is ruim 907 miljoen euro aan goede doelen geschonken. Organisaties zoals KWF Kankerbestrijding Fonds Gehandicaptensport Hartstichting Nationaal Fonds Kinderhulp en Nationaal Ouderenfonds ontvangen jaarlijks een bijdrage.

De VriendenLoterij is met de Nationale Postcode Loterij en de BankGiro Loterij onderdeel van de Holding Nationale Goede Doelen Loterijen. Het format van de Postcode Loterij is ook actief in Groot-Brittannië, Zweden, Duitsland en Noorwegen. Over de afgelopen vijf jaar zijn de Goede Doelen Loterijen samen met de loterijen in deze landen de derde grootste private geldgever aan goede doelen ter wereld. www.vriendenloterij.nl.