taart van regiorijnmond voor H Schouten 21 november 2016 Terug

Bron: www.regiorijnmondvoetbal.nl

PERNIS – De beroemdste banketbakker van de regio Rijnmond en ver daar buiten, banketbakkerij Dekker uit Pernis, is in de voetbalwereld hard op weg om uit te groeien tot een fenomeen. Een fijnproever van het regionale amateurvoetbal met een eigen smaak en eigenwijze mening en bovenal de bovenste beste bakker. In twee seizoenen heeft Dekker er voor gezorgd dat zijn taart is uitgegroeid van een taart tot De Taart. Vers gemaakt in eigen bakkerij en een traktatie voor twintig personen, wordt De Taart van bakker Dekker elke week met open armen en hongerige blikken ontvangen. Bakker Dekker was geen voetbalkenner, maar is langzaam maar zeker wel een echte liefhebber geworden. De Pernisser smulpaap kiest dus elke week als enige de bestemming voor zijn taart. Bakker Dekker komt vaak tot logische, maar soms ook tot verrassende keuzes voor de bestemming van zijn dagverse bouwsel. Kijk daarvoor op de website www.banketbakkerrijdekker.nl

De bakker der Bakkers wees naar de advertentie van de Ouderenpartij van Henk Krol. Maatschappijkritisch als het enige jurylid van de rubriek De Taart, wees hij op John de Wolf. “Niets mis mee, maar ik weet een veel betere optie dan John de Wolf, die ik nog niet als Oudere zie. Natuurlijk hij is vijftig plus, dus voldoet aan het profiel, maar ik vind Henk Schouten absoluut een krasse knar. 71 jaar en still going strong. Man, wat een mens met drive en passie. En trainer zonder poespas en met een simpel verhaal. Geen koude drukte en niet met een zaag op zak om de stoelpoten onder de stoel van een collega weg te zagen. Een man naar mijn hart. Henk Schouten for President. Den Bommel naar de tweede klasse brengen en dan zonder club komen te zitten. Niet omdat er geen aanbiedingen was, maar omdat hij volgens insders alleen kiest voor een club of functie die bij hem past. Zo ving Brielle bijvoorbeeld bij hem bot voor de functie van hoofd opleidingen. Te veel een kantoorbaan volgens Schouten. Mooi, niet klagen, of kniezen, maar gewoon lekker wedstrijdjes bezoeken en analist van www.regiorijnmondvoetbal.nl worden. Geen geraniums in het leven van de man uit Heerjansdam. Heerlijk als iemand zo van het spelletje kan genieten zonder het wereldje als heilig te beschouwen en erbij te willen blijven horen. Leuk mens, mooie man. De Taart dubbel en dwars waard, omdat hij bij sinds vorige week weer interim-trainer is bij zijn oude club. Hans Bel weg na een 3-4 nederlaag en Schouten weer terug. Prachtig, hij wil de club niet in de steek laten en heeft beloofd tot de winterstop te willen blijven.”
Winnen van en bij DBGC telt in Den Bommel dubbel. Het zijn maar zes punten die in de competitie tegen de overbuurman uit Oude Tonge te verdienen zijn, maar wel de belangrijkste zes van het seizoen. Winnen van deze tegenstander telt dubbel. Reden waarom de kleedkamer van interim-trainer Henk Schouten door de dames achter de bar was versierd met vlaggetjes. De 0-2 in Oude Tonge werd en wordt in Den Bommel een week lang nagenoten. De Taart was de tweede verrassing van de trainer die in de kantine nooit lijkt te zijn weggeweest. Er zijn mensen die fluisteren dat het bestuur van de kleine club op het eiland Goeree Overflakkee gewoon het seizoen moet afmaken, omdat dat er al een handvol trainers heeft gesolliciteerd om de echte vervanger van Hans Bel te worden. Schouten lijkt daar niet op aan te willen sturen, gentleman als hij is. Bovendien wil de oefenmeester met een rijk cv geen Heintje Davids worden. Kijken naar de Taart geniet hij voorlopig van de winst op DBGC van Richard Elzinga en de Taart der Taarten van bakker Dekker. Ik zie elke week de foto’s, maar had geen flauw idee dat ik daar voor in aanmerking zou komen. Leuk hoor. Het is de slagroom op de Taart van de 0-2 zege in Oude Tonge. Want jongen, dat telt hier. En het was ook nog verdiend. De club kon het bovendien goed gebruiken, dus iedereen heeft weer goede zin.”
Schouten vervolgt: “Ik weet niet wat er bij mijn voorganger is gebeurd, maar een week voor de derby van het eiland stap je niet op. Dat kan de selectie niet aandoen. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Verder wil ik mij er niet mee bemoeien wat er is gebeurd. Ik weet ook niet was er is gebeurd en hoef het ook niet te weten. Wat telt is dat de club heeft gewonnen en dat er weer een beetje extra geloof is bij de jongens. Dat moet je niet te veel op mij projecteren. Ik ben geen wondertrainer, maar ken deze groep natuurlijk goed en zij mij. We hebben een klik, maar dat is geen reden om hier langer te blijven. Het is misschien verleidelijk om dat nu in de euforie van de 0-2 te roepen, maar we gaan lekker aan de Taart en dan weer gewoon verder. Ik heb het bestuur en de club geholpen en dat geeft een goed gevoel. Het is mooie dat bakker Dekker dat beloont. Heel mooi.”