samenwerking jeugd FIOS en vv DB 04 mei 2016 Terug

Er wordt hard gewerkt binnen de voetbalverenigingen van Achthuizen en Den Bommel. Nadat er afgelopen seizoen een start is gemaakt met de samenwerking van de F- en de E- pupillen, is de kogel door de kerk en wordt er komend seizoen een Samenwerking Jeugd Organisatie (SJO) geformeerd. Dit houdt in dat alle jeugdelftallen van de voetbalverenigingen voor de komende 3 seizoenen bij elkaar worden gevoegd.

De vele enthousiaste vrijwilligers, die het hoofd hebben gebogen over dit samenwerkingsverband, hebben ervoor gezorgd dat er een concreet en sterk plan op tafel is gekomen. Uit de jeugdbesturen van beide verenigingen is een apart bestuur gevormd, zij zullen zich bezighouden met zaken omtrent de SJO. Het overkoepelend samenwerkingsverband zal de naam SJO D.B.F. gaan dragen, welke een combinatie is van de naam van voetbalvereniging Den Bommel en de naam van voetbalvereniging F.I.O.S.

Er is sprake van een terugloop in het ledenaantal van de voetbalverenigingen en de praktijk wijst uit dat moeilijkheden in de kleinere dorpskernen onvermijdelijk zijn. Om deze problemen te voorkomen werd de SJO gerealiseerd. SJO D.B.F. zou alweer de derde SJO van KNVB district West 2 zijn, wat laat zien dat meerdere voetbalverenigingen voor deze oplossing kiezen.

Op 27 april vond er een informatieavond plaats bij beide verenigingen om de keuze voor een SJO toe te lichten. Er werd positief gereageerd op dit initiatief en naar aanleiding van de prettige samenwerking in seizoen 2015/2016 met de F- en de E-pupillen, kijken spelers, ouders, leiders en trainers vol enthousiasme uit naar het nieuwe seizoen.