Afscheid Cok van Es 30 mei 2014 Terug

Cok van Es ontvangt gemeentelijke erepenning en gouden speld van KNVB

Op vrijdagavond 30 mei ontving Cok van Es een gemeentelijke erepenning in brons. Wethouder Gerrit de Jong reikte hem deze onderscheiding uit tijdens zijn afscheidsreceptie als voorzitter in de kantine van onze voetbalvereniging. Cok van Es was sinds 1997 voorzitter van voetbalvereniging Den Bommel.

Hij heeft in de loop der jaren verschillende functies gehad bij deze vereniging. Zo was hij 20 jaar scheidsrechter en grensrechter en was hij jarenlang leider en trainer van juniorenteams tot 21 jaar. Wethouder de Jong vertelde in zijn toespraak dat Cok een trainer was van de oude stempel. Gewoon keihard werken op de trainingen en de volle 100% inzet op de zaterdagen. Ook bij slecht weer werd er zelden een training afgelast. Hij wist een ware teamgeest te smeden bij de jeugd.

Zijn jarenlange inzet als vrijwilliger bij de voetbalvereniging was voor de gemeente Goeree-Overflakkee reden genoeg om Cok te onderscheiden met de gemeentelijke erepenning in brons.

Daarna was het de beurt aan Cerano Bakker, afgevaardigde van de KNVB, om de waarderingsspeld in goud bij Cok op te spelden.